Anbefalte innlegg

Skal montere senk på audi tt. Er visst samme plattform som golf 4 har jeg hørt.

Uansett, støtdemper fremme sitter 'tredd' neri "hølet" og festet med en bolt. Spørsmålet er: Er det nødvendig å løsne alt inkl nav drivledd osv å ta ut hele fjærbeinet,eller er d noen måte å ta ut kun demperen og fjæren? Kom gjerne med forslag og innspill her:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal montere senk på audi tt. Er visst samme plattform som golf 4 har jeg hørt.

Uansett, støtdemper fremme sitter 'tredd' neri "hølet" og festet med en bolt. Spørsmålet er: Er det nødvendig å løsne alt inkl nav drivledd osv å ta ut hele fjærbeinet,eller er d noen måte å ta ut kun demperen og fjæren? Kom gjerne med forslag og innspill her:)

 

Bruk fjærklemme så klarer du å presse demperen nok sammen til å få den ut av hølet uten og demontere alt. senkefjærene/coilovers går rett inn uten fjærklemmer siden de er en del kortere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger kun løsne demperen så trekker du ned hele spindelen med drivaksel etc.

Da er det mer enn god nok klaring til å trekke ut fjørbeinet komplett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare å trekke ned spindelen? Står ikke den i et voldsomt spenn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare å trekke ned spindelen? Står ikke den i et voldsomt spenn?

 

Husk å ta av stabstag hvis det står i bærearmen så kan du senke den så langt at den butter i drivakselen. Spennet er i fjera og den tar du ut komplett.

Tips er å bruke polo eller cupra r topplagere som er tynnere.

Mer senk og kjekt med nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare å trekke ned spindelen? Står ikke den i et voldsomt spenn?

 

Skru av begge innfestingene til stab stag. H/V side.

En fordel om hele front aksel står i lufta slik att staget ikke står i spenn på ene siden.

Fjærklemmer, spett og en kompis, bør du greie det uten og ta ut navet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja:) Ja får prøve da i morgen. Har kjøpt originale topplagre så da får d bli som d blir. Fikk ikke senket den mer enn 2cm i følge tuv papirene, med tanke på min klaring fra hjulsenter til skjermkant(om jeg forstod d rett) :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes d blir veldig lite senk da:(. Men på nettsiden til parts and retards der jeg kjøpte settet står d jo at d er tuv godkjent fra 20-45mm...og bilen har ikke originalt sports understell heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vent med å synse til du har montert det.

Få det godkjent først så kan du evt skru det helt ned, fjerne låsemutter og hjelpefjærer i tillegg til å bytte topplager hvis du vil ha bilen lavere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nedom BT og fikk bekreftet at TUV papirene viste at jeg ikke fikk justere ned bilen mer en 2cm lovlig. Sjukt.... Så leverer nok dette settet tilbake og bestiller noe nytt. Forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det ikke avstand fra nav til skjermkant i tuv papirene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Det stod der. 340 mm minimum. Og originalt har jeg 360mm. Var det som var grunnen til at jeg ikke vil ha settet. Er originalt sikkert 7-8 cm mellom dekk og hjulbue nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan dere si at det er fra senter av hjul til hjulbue som det skal måles, det kan jo ikke stemme for de vil jo variere fra hvilke hjul som står på bilen.

 

Har aldri hørt dette, og jeg tror jeg vet hva jeg prater om.

Normalt fra der gjengene starter man måler dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var iallefall det de sa på biltilsynet og det er tross alt de som skal godkjenne det. Bilen har deesuten originale hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan dere si at det er fra senter av hjul til hjulbue som det skal måles, det kan jo ikke stemme for de vil jo variere fra hvilke hjul som står på bilen.

 

Har aldri hørt dette, og jeg tror jeg vet hva jeg prater om.

Normalt fra der gjengene starter man måler dette.

 

Vil ikke senter nav være likt uansett ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var to mål på tuv papirene. Fra hjulsenter til høyste punkt hjulbue (minimum mål), og max min mål fra der fjæren hviler til nærmeste festebolt nede på demperen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke senter nav være likt uansett ??

 

Det kommer helt an på dekkdimmensjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må du forklare. Rulleomkretsen skal jo være den samme +-5%.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyde fra nav til bakken og høyde fra bakke til skjermkant vil jo være forskjellig etter høyde på dekk. Men høyde fra nav til skjermkant endres ikkje om dekket er 1 mm høyere eller 1 cm høyere.

 

Ellers vil det jo i teorien si at fjærene endrer høyde etter høyde på dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si at man tar av hjula å setter bilen på treklosser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Ja:) Nei dette er og forblir nok slik. Men kan jo spør om hva som er godkjent minsteklaring på deres coilovere fra nav til hjulbue? Gjerne oppgi merke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å ta av stabstag hvis det står i bærearmen så kan du senke den så langt at den butter i drivakselen. Spennet er i fjera og den tar du ut komplett.

Tips er å bruke polo eller cupra r topplagere som er tynnere.

Mer senk og kjekt med nye.

 

topplagre fra polo 02-05?

uten å ha sjekket kan det ratt hende at cupra r lagrene er dyrere enn til en "ussel" polo...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

topplagre fra polo 02-05?

uten å ha sjekket kan det ratt hende at cupra r lagrene er dyrere enn til en "ussel" polo...

 

Fra Polo 6N 94-99 modell.

Fant ikke sammenligning mellom Polo og Cupra R.

 

Fant test for durometer verdi på 50-55 for orginale lagere og 80 for Cupra R.

Samtidig var det testet motorsport fester fra div produsenter som hadde en verdi på "kun" 85.

 

Polo er nok ikke langt unna heller siden de er en del mindre enn orginale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.