Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nylig kjøpt meg en Audi 90 quattro og tok en titt oppi sikringsboksen og er litt nyskjerrig på åssen jeg ser om et rele er gåent eller ikke om jeg kan måle det på noe måte?

 

Tommy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil du måle om releet trekker, dvs at styrekretsen er i orden eller at hovestrømmen går gjennom kontaktsettet(ene) på releet som det skal uten spenningstap? Uansett er det enkleste å vippe av plasten rundt releet slik at du ser det veksler og får tilgang til målepunkter. Er det noe som ikke virker som det skal i bilen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil se om releet er i orden eller om jeg må bytte det for bilen fusker litt når den er kald og det ene releet styrer kaldstarten på motorn. For jeg fikk høre at om kontakt flatene har irra eller har svidd farge på seg så er di på vei til og ta kvelden og åppå reelet er det plass til og sette på en 10 amp eller 15 amp sikring men når jeg gjør det så lyser motor lampa! vet du hva det kan være? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe forlsag? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem rele er det/releplassering? Kan sjekke litt når jeg er hjemme fra jobb i ettermiddag/kveld, mulig jeg har rele liggende. Hvis du åpner relêet vil du se tilstanden på det, er det irr på kontaktflatene er det nok lurt å bytte det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil se om releet er i orden eller om jeg må bytte det for bilen fusker litt når den er kald og det ene releet styrer kaldstarten på motorn. For jeg fikk høre at om kontakt flatene har irra eller har svidd farge på seg så er di på vei til og ta kvelden og åppå reelet er det plass til og sette på en 10 amp eller 15 amp sikring men når jeg gjør det så lyser motor lampa! vet du hva det kan være? :)

 

Det har kanskje noe med å lese ut feilkoder å gjøre...... har sett en tråd om det.....

Da bruker du den til å slette, lese ut kodene v hjelp av prøvelampe el. l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trur Jeg går for og bytte det Releet for sikkerhets skyld og ser om den blir bedere på tomgang :)

 

Takk for linken John der stod det mye nyttig det må jeg prøve ut!

For en kompis av meg kjøpte en feilsøker som heter Obd 2 men vi finner ikke noe sted å plugge den inn så vi lurte litt på om Obd 1 passer til 87 model 90 og 89 model 90 vet du noe om det? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet egentlig lite om det, har VAGCOM kabelen selv, der har eg også overganger som går til eldre VAG, de med 2x 2 polet kontakter.

Enenste eg har lest meg til, er at feilkodene kan leses ut, som antal blink med prøvelampe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok men ser man kan få kjøpt den vagcom kabelen på ebay hvor kjøpte du overgangen eller hva heter den overgangen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, eg tok`an ut, og kjøpte kabelen fra Rosstech, med oppgr muligheter. Anskaffet igjennom en her på forumet

som selger disse. Kan anbefales. Men den ble litt dyr... mener det ble rundt en 3 lapper.... el deromkring.

 

Eg har en sånn "billig" kabel også, men den fikk eg aldri til å snakke med bilen. Ble kjøpt på Finn.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var såpass jeg får spare litt før jeg påkoster meg en sånn en da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg mener det er verdt det... da får du oppdateringer, og den kan brukes på nyere VAG biler.

Og så kan man sikkert ta seg en 100ings for hver gang du tar en diagnose for andre... :-)

 

Det er en tråd som omhandler VAG com etc, her inne et sted

 

 

Vidar Larsen, heter han eg kjøpte av her inne på forumet.Han har god greie slikt.

 

Eg bet vel 3591 inkl mva + frakt. mener det var med xtra kabel til gamle VAG

 

Ingen begrensinger på antall biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er abselutt værdt det men da må jeg ha en overgang så den passer på min bil som er en 87 model Audi 90 quattro også er jeg ikke helt sikker på hvor i bilen den skal kobles te men det finner jeg vel ut da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det måles 12 volt i alle sikringene i sikringsboksen når man måler med multimeter? eller kan det være forskjell fra sikring til sikring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du måler 12V på begge sider av sikringen er den OK, ikke sikkert du har 12V på alle sikringene uten tenning på.

Legger ved link til koblingsskjema...

30 er konstant 12V, 15 er 12V når tenning er på, 31 er jord/-

http://www.s2central.net/S2_Schematics/A/A13.PDF

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig like greit å blinke ut koder på en 87' mod. Er fint lite man kan gjøre med VAG-COM på de bilene.

 

Diagnosekontaktene finner du enten i sikringsboksen eller på førersiden foran fotbrønnen.

Kontaktene er 2 stk 2 pins kontakter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Fredrik jeg gik over alle sikringene og det så greit ut bortsett fra sikringen som styrer lyset i pansre, bagasjerommet og skiltlysa den dro 0,008V så jeg skrudde ned alle tinga bare for og måle jording og strøm til alle lysa nå er jo ikke det mye men av nyskjerrighet lurer jeg på hvorfor det drar strøm når tenninga er av. Noen forslag?

 

Jeg har også 3 instrumenter som måler strømstyrken på batteriet, oljetrykk og olje temp. Lyset i oljetrykksmålern er gått og når jeg skrudde den ut ser jeg ikke noe måte og få åpna den så man får skifta pære må jeg ha helt nytt instrument?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Fredrik jeg gik over alle sikringene og det så greit ut bortsett fra sikringen som styrer lyset i pansre, bagasjerommet og skiltlysa den dro 0,008V så jeg skrudde ned alle tinga bare for og måle jording og strøm til alle lysa nå er jo ikke det mye men av nyskjerrighet lurer jeg på hvorfor det drar strøm når tenninga er av. Noen forslag?

 

Jeg har også 3 instrumenter som måler strømstyrken på batteriet, oljetrykk og olje temp. Lyset i oljetrykksmålern er gått og når jeg skrudde den ut ser jeg ikke noe måte og få åpna den så man får skifta pære må jeg ha helt nytt instrument?

 

Må mine ser man pæresokkelen på baksiden av målerene. 1,2w pære.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok med den ned på møller like greit ville ikke ødelegge noe så fikk fiksa det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.