#1 Skrevet Juli 30, 2012 Hei! Skal til å oppgradere bremser og understell foran på min '88 mod 90 Quattro. Bilen har originalt 10V motor, 256mm skiver og hele fjærbein. Har kjøpt noen 276mm skiver, gjorde litt dårlig research før handelen der, trodde jeg bare trengte å bytte calippere med fester:o:o. Men ser etter å ha lest litt at det baller seg på... Har søkt og lest litt, men ser at det er mye forskjeller ute og går... så åltså er det noen som har en oppskrift på hva jeg trenger?? Passer alle calipere med fester for 276mm skive til typ89/b3 80, 90 og coupe om hverandre? Passer alle delte fjærbein med nav/spindler/hjullagerhus til typ89/b3 80,90 og coupe om hverandre? Hva med drivakslene, har vel 75mm hjulager nå mens de delte fjærbeina har 82 mm såvidt jeg har forstått, holder det å bytte de yttre drivknutene eller må jeg bytte hele akslingen?? Har ikke planer om å bygge om til 5 bolt/S2 send gjerne en PM om noen ønsker å selge noe av det jeg trenger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2012 Bør du ikke også ideelt sett bytte hovedbremsesylinder ved bytting til 2.8 AAH-bremsene, Girling 60? G60 har doble kalippere, mens original-kalipperen har 1x. Samle sylindervolum er vel ikke nødvendigvis det samme da? Jeg tipper det enkelste er å bygge om til Ø280 mm skiver, og holde seg til enkelsylindret bremsekalipper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2012 Høres fornuftig ut...:)da passer original calipperne hvis jeg bytter sadlene/festene?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2012 Har andre som har bygd om til g60 hatt problemer med for stor vandring på pedalen med gammel sylinder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2012 Noen som har prøvd å "bygge om fra 256 til 280mm skiver på bil med hele fjærbein? 280 skive har høyde på 57mm mens 256 har 46mm, dvs at 280 skive bygger 1cm lenger innover mot fjærbeinet. Såvidt jeg kan måle på bilen nå går det dårlig, kan jo få laget "spacere" på jobb men da får jeg vel trøbbel med festet til calipperen igjen.....: klø : evnt om noen kan bekrefte/avkrefte at jeg må bytte bremsesylinder hvis jeg går for 276 skive og 2 stempla calippere? Tips og hjelp mottas med stor takk! :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2012 Kjøp skiver til saab 9000. Rett innpress på de iht til org 256. Saab er 280mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2012 Jeg har gjort det. Men det med gammel 32b Passat. Samme forestilling. Jeg beholdt 4x100 boltsirkel på delte fjærben. Hadde hele ifra før. Du får delte med 75mm lager også. Girling 54 kalipter og braketter for stor skive 276/280mm. Dette skal være bolt on. Kjøp skive med riktig inpress. Får forskjellig impress på 276 skivene. Skal du ha delte fjærben må du ha nye bærekuler også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2012 (endret) Takk for tips!! Da tror jeg det blir SAAB skiver: cool : Har snoket litt til på dette, hvis noen fler skulle lete etter riktige skiver så er det skiver for SAAB 9000 85-87 turbo og 85-89 Inj. som passer, de er 280x23 og 44 høye. Skivene for nyere modeller er 280x25 og blir såvidt jeg kan forstå for tykke. Målte åpning i calipperen med stempelet helt inne til 62-63 mm og klossene bygger 19mm hver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...