Anbefalte innlegg

Mistet plutselig servoen på min 04 touran 1.9 tdi. Kjørte og parkerte, når jeg kom til bilen igjen så monterte jeg to stk fulltlyspærer og da virket ikke servoen. Det lyser ei rød lampe med et ratt, sjekket sikringer som jeg vet om og finner ikke no. Var heldigvis på møller når det skjedde så jeg fikk med meg en kar ut som skulle sjekke med diagnose, men det var ingen kontakt med styreenheten for servo. Noen som har noen formening og hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tatt av batteriet?

Denne symbolen kommer når rattvinkelsensoren ikke er grunninstilt.

Skjedde flere ganger på a3 når batteriet ble dårlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt av batteri ja, men er rart at det tok to mil og ikke noe tull før lampa begynnte å lyse (og det er rød lampe, ikke gul) og servoen slutta å virke helt. Og man skal vel få kontakt med styreenheten selv om rattvinkel sensor ikke er grunninnstillt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denne røde lampa på arbeidsbilen min(caddy 2010 mod)

Alt funker så har ikke stresset med å få utbedret den,denne lampa fikk jeg når jeg byttet ratt,jeg tror dette som sagt har med rattvinkelsensor/slepering å gjøre.

Har du ettermontert xenon?

Har opplevd at styreenheter kan ta kvelden p.g.a dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, det har sittet xenonkit på fulltlys og spredere, men dette er demontert og har fungert etter dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt på servopumpa og der er det 12v på de store stikkerne. Er det noen som vet hva mer som styrer dette, eller er den da defekt når jeg ikke får kontakt. Går det å bytte elektronikken på tannstanga eller må man bytte hele ? Og finnes det noen oversikt over sikringene i disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg nå slår på tenninga så beynner begge kjøleviftene ved radiatoren å gå, samt at både airbaglampa og abs lapa har beynnt å lyse også. Kan det være noe så dumt som dårlig batteri, har ladet det men. Noen må da ha litt greie på Touran der ute....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på møller å fikk gr innstilt rattvinkelsensoren, rattet i instrumentet ble borte:)

Har også slik som deg ikke kontakt med styreenheten på rattet,de mente at sleperingen i rattet var defekt.

Deler ble bestilt opp,så får vi se.

Ang kjøleviftene dine kan det være termostat føleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du har vel servo som virker på din, min er jo helt død den. Får se om jeg prøver med nytt batteri imorra, er da en lettvindt løsning hvis det funker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen blir bare mer å mer død. Nå får jeg ikke kontakt med diagnose på noe annet enn motoren. Noen som har en oversikt over sikringene som sitter i boksen i motorrommet? 2003 modell touran 1.9 tdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at hjernen eller andre komponenter ikke har blitt vannskadet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he, nesten litt flaut dette:) Har nå funnet en sikring som var flyttet en plass, dermed virket ikke noe:) Så virker det meste. Fikk faktisk servoen til å funke i 5 minutter stad også, men plutselig var den borte igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har feilsøkt i alle retninger snart, men lurer på en ting. Er det mulig å måle canbus signalet nede på servopumpa, og hvilke verdier skal man ha evt. Har funnet ut at det er spenning på ledningen som kommer fra sikring nr 11 og da er det bare igjen de 2 canbus ledningene jeg ikke får målt på. kommer ikke inn på stryeenheten til servoen på kanl 44 i, men rattvikelsensoren gir signal når jeg går inn i abs enheten. Eneste feilen jeg får opp på dette er ikke kontakt med styreenhet j500.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det byttet servo tannstang til en brukt en fra golf V 06 modell og servoen virker som bare det:) Nå er alle lampene i dashen slukket:) Men synes det var rart at man ikke må kode noenting, når man bytter ei sånn tannstang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye jobb å bytte eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, litt knot men ganske grei jobb egentlig. Jeg måtte skjøte ledningene pga at jeg hadde tannstang fra golf og ikke touran, forskjellige delenr kan nok passe om hverandre men ledningene kan sitte på forskjellige steder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.