Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å sette inn hiddensprut, f.eks. MegaSquirt i min 2.3E-motor fra 1991. Han noen på forumet greie på om en slik ombygging må godkjennes av Statens Vegvesen?

 

Det er ikke effektøkning som står i fokus her, men heller å få bedre tilgang på OEM-deler til motorstyringen, framfor de meget dyre Bosch-delene til KE3 Jetronic innsprøytnings- og tenningssystem. Luftmengdepotensiometeret er ødelagt i min bil, og det nye koster 11.000 kr hos VW/Audi-forhandleren. Det er bare ikke aktuelt å betale så mye for en del som kanskje max varer i 100.000 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du endrer utslippet med å endre motorstyringen, så det må godkjennes. Men tror ikke noen her sladrer på deg om du ikke gjør det. Er flisespikking spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få det godkjent må du ha en utslippstest og det mener ingen gjør her i landet.

Dvs TÜV som erfaringsmessig koster endel mer enn de delene du ikke ønsker å kjøpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det holder ikke å måle HC og CO slik man gjør på EU-kontroll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på noen kommer til å merke noe , selv om jeg ikke vet evt hvor mye Hc/co endres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En detalj her...bilen er fra før 1992, og da gjelder andre regler enn dagens, forutsatt at det ikke er bruktimport. Dvs avgasstest trenger ikke være nødvendig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.