#1 Skrevet Juli 30, 2012 Hei! Jeg vurderer å sette inn hiddensprut, f.eks. MegaSquirt i min 2.3E-motor fra 1991. Han noen på forumet greie på om en slik ombygging må godkjennes av Statens Vegvesen? Det er ikke effektøkning som står i fokus her, men heller å få bedre tilgang på OEM-deler til motorstyringen, framfor de meget dyre Bosch-delene til KE3 Jetronic innsprøytnings- og tenningssystem. Luftmengdepotensiometeret er ødelagt i min bil, og det nye koster 11.000 kr hos VW/Audi-forhandleren. Det er bare ikke aktuelt å betale så mye for en del som kanskje max varer i 100.000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2012 Du endrer utslippet med å endre motorstyringen, så det må godkjennes. Men tror ikke noen her sladrer på deg om du ikke gjør det. Er flisespikking spør du meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2012 For å få det godkjent må du ha en utslippstest og det mener ingen gjør her i landet. Dvs TÜV som erfaringsmessig koster endel mer enn de delene du ikke ønsker å kjøpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2012 Så det holder ikke å måle HC og CO slik man gjør på EU-kontroll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2012 Tviler på noen kommer til å merke noe , selv om jeg ikke vet evt hvor mye Hc/co endres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2012 En detalj her...bilen er fra før 1992, og da gjelder andre regler enn dagens, forutsatt at det ikke er bruktimport. Dvs avgasstest trenger ikke være nødvendig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...