Dynamo vil ikke lade konstant? og får formye bensin

Anbefalte innlegg

Har en audi 90 quattro 1989 2,3 20v (7A) Som ikke lader batteriet som den skal. når man ruser motorn på høyt turtall så lader det når det føler for det og tapper seg ut under normal kjøring. noen som vet hvor feilen kan ligge? Dynamo reima er strammet!

Kan dette være en grunn til at bilen får formye bensin når det blir dårlig med strøm?

Mvh Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt ladinga? Bør ligge på over 14 volt! Hvis den kun lader på høyt turtall kan ville jeg sjekket børstene og spenningsregulatoren.

Hvis bilen ikke lader mens du kjører og batteriet nærmer seg "flatt" kan det få bilen til å oppføre seg rart ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må man opp med dynamon og åpne den for og se på børstene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis bare to skruer på baksiden, men ta av batteriet først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk det skal jeg prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det børstene eller regulatoren? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått sett på det enda det er ikke min bil det er en kompis av meg sis bil jeg prøver bare å hjælpe han. Kan si ifra når vi har sett på det hva det var :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det børstene eller regulatoren? : klø :

Det var laderelè som var gåent, var innom høggern siden tenkte først å bare bytte radiator, men lade-relét var borte fra alle sammen som var der. Så jeg trur det kanskje er et symptom på dem :P

da dro på biltema for å kjøpte et midlertidig siden bilXtra hadde leveringstid for å få inn en ny orginal fra bosh ^^

men selvfølgelig så ble radiator-reima plutselig borte så lurer på om jeg skal klage på mekonomen! for den var splitter ny og var hverken for stram eller for slakk montert.

oog litt senere så fosset det kjølevann inn i bilen, ble litt varmt på beina for å si det sånn haha, så nå trengs et nytt varmeapperat-register, om ikke noe av det elektriske har tatt kvelden da.. det er jo så typiskt :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.