Mangler det siste lille 2,2T ABY, Overboost?

Anbefalte innlegg

Driver å sjekker ut litt smått på den nyeste ervervelsen til min far, en 94/95 S2 Coupe ABY.

Den går bra, og har mye dreiemoment over hele registeret men det virker som om den mangler litt av det lille ekstra trykket som skal komme på disse motorene i mellomregisteret ved fullgass.

Det føles ut for meg at overboost-funksjonen ikke slår inn.

Slik er den 80% av gangene, men noen ganger kan den gå langt bedre, altså slik som den skal gå.

Da går den veldig godt, så her er det noe muffins : klø :

Hva er kriteriene for at overboosten skal slå inn?

Jeg byttet til ny resirk-ventil da jeg hørte at det slo tilbake i skovlene da man gikk av gassen. Dette er nå bra, så vi kan luke ut dette.

Hvordan oppfører denne motoren seg når magnet/styreventilen N75 er defekt?

Har prøvd å søke litt på dette emnet, men i de fleste lignende tilfellene opplever kun turbokutt eller fusk. Det skjer derimot ikke her, for den er som nevnt sterk men mangler det siste lille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E kje wg so e sliten da?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E kje wg so e sliten da?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Er det normalt? Bilen er bruktimport fra Sveits, gått kun 170.000km, generelt svært god stand.

Vil ikke det gi et større effekt-tap?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du finner ut noe i denne samletråden om 2,2 20VT

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917

Når N75 er defekt, vil den ikke lade som den skal. Kan jo prøve å sette på en manuell trykkjusterings ventil/bleedventil for å utelukke N75.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det normalt? Bilen er bruktimport fra Sveits, gått kun 170.000km, generelt svært god stand.

Vil ikke det gi et større effekt-tap?

Jo. Var det første som slo meg når den mangler litt i mellomregisteret. Fordet om bilen har trillet 170 kan wg ha trillet 250. Mye brukte deler på markedet. Er vel 6 skruer så har du åpen wg og kan enkelt tilstandsbedømme menbranen. Sprukken/morknet menbran er sikkert ikke gunstig. Var mest skudd fra hofta ;) men om du har avlesning av turbotrykk ser du og om den lader fint.. ?

Men om den funker 80% er det trolig og en halvdeffekt ting som og gjør det vanskelig å feilsøke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

før du kødder for mye med manuelle bleedventiler og WG osv.. ville jeg heller sjekka om det ligger noe feilmeldinger inne. dersom det er en sensor feil vil den ikke gi maks ladetrykk,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville først og fremst målt ladetrykket, for det er det som indikerer om det er noe galt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.