Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hva er fordel og ulempene ved disse to forskjellige teknikkene? Så på tuben hele biler som ble brukt plastdip på og resultatet ble ganske bra.

 

Jeg for min del tenkte speil og kanskje tak.

 

Mvh

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt tidlig, men jeg bumper denne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått det riktig så er en forskjell at folie tåler avfetting, men det gjør ikke plastidip?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig avfetting ikke er nødvendig...?

 

 

Tåler HT også..

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig avfetting ikke er nødvendig...?

 

Dette funker i Californien der bilene stort sett bare blir støvete, men prøv dette etter en norsk høst eller vinter, så blir nok plastidip'en rimelig stygg.

 

Foliering er mer holdbart, men Plastdip er billigere og raskere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tak og speil har jeg så langt ikke hatt særlig behov for avfetting, det er mer nede langs sidene på bilen behovet er størst.

 

denne siden står det kun noe om tynnere og løsemiddel, men avfetting er vel innen for den kategorien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes mye forskjellige typer avfetting.

De du skal være forsiktige med på Plastdip er petroleumsbaserte, dvs de som tar asfalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så til detaljer er plastdip et billigere/enklere alternativ, men til hele bilen burde foilering benyttes mtp vask? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så til detaljer er plastdip et billigere/enklere alternativ, men til hele bilen burde foilering benyttes mtp vask? :)

 

Det er ikke min konklusjon. :) Jeg har konkludert med at folie er mer holdbart på norske veier, men at Plastidip er et rimelig og raskt alternativ for de som ønsker å bytte farge på ting hjemme.

Jeg har selv noen felger jeg kunne tenke meg å prøve Plastidip på, men er da forberedt på at det kanskje ikke holder mer enn et halvår i slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På felger blir vel alternativet lakkering som er veldig mye dyrere, samt ikke har en beskyttende effekt.

 

Og ja, foilering har mer holdbarhet. Men som i mitt tilfelle, hvor jeg tenker å bruke det på tak og speil, så burde plastdip være greit. Der holder det å bruke vann og såpe. Avfetting er ikke nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om jeg ikke gjør det.

 

EDIT: Jeg prøver meg på en liten bestilling, de hadde jo til og med utsalgssted i Stavanger;

 

11204 Plasti Dip Spray, 312 ml Blå

11212 Plasti Dip Enhancers, 312 ml Glossifier

11220 Plasti Dip Smoke, 312 ml

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.