#1 Skrevet Juli 31, 2012 Ser at det på motorfestet, i underkant, sitter en kontakt inn på en metallbrakett på motorfestet.. Noen som kan fortelle meg hva denne er god for? : klø : Bestilte opp for en tid siden motorfester til denne bilen sammen med andre deler for å evt. bytte, men kan ikke se at disse har denne braketten med kontakt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2012 Ikke at jeg er mekaniker men mener dette er en føler som registrere bevegelse i motoren så hvis motorfeste blir slitt så setter den motoren i nødmodus med begrenset gass osv så ikke noe skal gå istykker pga slitt motorfeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2012 Hydrolager er vel oljefylte, og har muligheten til å stenge eller åpne for oljeflyten internt. (derfor kabel inn på de) Slik at når du står på tomgang er de vedlig myke og demper masse vibrasjon fra motor til chassis, mens når du f.eks. gir flatt jern på vegen så stivner de slik at motor ikke vrir seg så mye. Er vel brukt på dieselmotorer som typisk har mye vibrasjon på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2012 Hydrolager er vel oljefylte, og har muligheten til å stenge eller åpne for oljeflyten internt. (derfor kabel inn på de) Slik at når du står på tomgang er de vedlig myke og demper masse vibrasjon fra motor til chassis, mens når du f.eks. gir flatt jern på vegen så stivner de slik at motor ikke vrir seg så mye. Er vel brukt på dieselmotorer som typisk har mye vibrasjon på tomgang. Så med andre ord, hvis jeg har fått lager uten disse kontaktene så er de ikke minst feillevert, og kan da ikke brukes på min motor uten slike "kontakter" / sensorer på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2012 Så med andre ord, hvis jeg har fått lager uten disse kontaktene så er de ikke minst feillevert, og kan da ikke brukes på min motor uten slike "kontakter" / sensorer på? Da har du nok fått feil ja. Du kan jo ta av kontaktene på de festene du har. Kjøre en tur med de og se hva som skjer. Tror de bare da automatisk blir så harde de kan bli. Mao du vil få mer viberasjoner på tomgang / llite gass. Du vil få feil på diagnose hvis du tar av kontaktene også. Så lenge festene du har fått passer fysisk vil jeg tro du kan bruke de med de ulempene det da medfører. Har du bestilt de på møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2012 Har sett at 034 motorsport har slike kontakter du putter inni bilens kontakter, så får du ikke feilmelding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 3, 2012 Men det er jo 2 stikkere i kontakten, dvs. at det muligens bare er å "laske" over her da , hvis man bytter ut med et motorfeste uten denne kontakten? Kan vel også være at det blir en annen følelse med andre motorfester, selv om jeg ikke tror det blir den helt store forskjellen: rolleyes , det rister og bråker litt med eldre R5... Her er bilde av delenr. på det jeg har fått tak i (for en god stund siden..), og det var ikke på Møller, men husker ikke hvor (godt mulig at det var 034 faktisk...). Og det er uten denne kontakten. Må forske litt på dette tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2012 Men det er jo 2 stikkere i kontakten, dvs. at det muligens bare er å "laske" over her da , hvis man bytter ut med et motorfeste uten denne kontakten? Kan vel også være at det blir en annen følelse med andre motorfester, selv om jeg ikke tror det blir den helt store forskjellen: rolleyes , det rister og bråker litt med eldre R5... Her er bilde av delenr. på det jeg har fått tak i (for en god stund siden..), og det var ikke på Møller, men husker ikke hvor (godt mulig at det var 034 faktisk...). Og det er uten denne kontakten. Må forske litt på dette tror jeg Det festet der er til AAN motor. Mao det er til S6 / S4 med 2.2 20vt. Hvi det fysisk passer så er det jo bare å prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...