#1 Skrevet August 1, 2012 Postet denne egentlig under diagnose forumet, men fikk ikke noe respons der, så prøver her - Har hatt dette problemet siden jeg kjøpte bilen for et halvt år siden. Den går ofte dårlig. Og etter å tyne den for lenge på tungt gir så hopper den i nødmodus. Tar jeg det pent og lar den få jobbe seg oppover på gira så kan jeg ofte få "fullt trykk" uten nødmodus. Fikk nå endelig somlet meg til å logge noen drag i 3. og 4. gir. Første bildet viser alle dragene. Det siste bildet viser et der den går i nødmodus, hvor jeg tar et par ekstra drag etter at den har kuttet turbo. Kan dette være treg VNT mekanisme? Spec trykk er 1948 mbar med en gang jeg gir full pedal, og det virker som at det tar en del tid før den klarer oppnå dette. Og når det er oppnådd så bruker den for lang tid på å begrense trykket igjen slik at den går i cutoff/nødmodus. Enige? Fra loggfilen så ser jeg at på det meste er avviket 4410(rpm) - 1846.2 mbar(spec) - 2121mbar(actual) Siste dragene, her slår den inn på nødmodus litt etter første peaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...