#1 Skrevet August 1, 2012 Hei, jeg syntes at bilen gikk så crappy i det siste at jeg måtte undersøke dette, og la merke til at wastegatn ikke slår in før 5500rpm.. Noen som vet hva det kan ha seg? LMM fungerer veit jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2012 Hva legger du i at 'wastegaten' ikke slår inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2012 Hva legger du i at 'wastegaten' ikke slår inn? At staget som står ut fra klokka in til turboen ikke beveg seg før 5500rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2012 Hvis wastegaten din ikke åpner før 5k så betyr det at du ikke oppnår det trykket du skal ha, sansynligvis er bilen i nødmodus. Få sjekket feilkoder. N75 ventilen kan også tulle.. edit; hvordan har du sjekket at staget går? Ruset opp på tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2012 Ja ruset opp på tomgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2012 Ja ruset opp på tomgang Ikke noen god kontroll på problemet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2012 Har du et annet alternativ ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 1, 2012 Nå er ikke jeg noen motorekspert, men på tomgang har du vel problemer med å oppnå trykk uansett om alt er i orden? Må ha motstand på motoren for å få den til å jobbe opp trykk, du trenger jo ikke akkurat mange kreftene på å snurre rundt en motor uten belastning, turboen "slår inn" og bygger trykk ved motstand. Er vel derfor biler som skal benkes på ruller må opp i gira for å få motstand nok på hjula så de får maksa effekten på bilen så det blir en troverdig måling. Arrester meg hardt og brutalt om jeg tar feil, dere som har peiling på dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 1, 2012 haha, godt mulig men har ingen tilgang til benk , iallefall ikke for 4hjuls trekk: p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 1, 2012 Du klarer ikke å bygge opp nok trykk til at wastegaten åpner uten motstand. Hvertfall ikke nok til at du ser om den er ok eller ikke. Wastegaten er som regel styrt av en actuator eller en annen form for regulator. Denne åpner wastegatespjeldet når innstilt trykk oppnås. Hvor mye skal den lade? Original 1.8T? Sett inn en skikkelig turbotrykksmåler, sjekk trykket på 3. gir, full gass fra 2000 til 6500. Da får du informasjon om den lader riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 1, 2012 Du angriper problemet i helt feil ende. Først les av eventuelle feilkoder. Deretter sjekk ladetrykket. Ofte kan bilen gå som et dass med normalt ladetrykk, da skyldes det gjerne helt andre ting. Det kan være dusinvis med feil på bilen din, fra tett cat, defekt n75, lekkasjer, dårlige plugger, overslag i plugghetter, dårlig luftmengdemåler osv osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...