Vurderer kjøp av litt eldre VW Beetle - Gode biler?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå en stund vurdert å gå til innkjøp av nr. 2 bil til dama.

Hun har totalt fallt for VW Beetle. Og må selv innrømme at jeg syns de faktisk er ganske så tøffe:)

Det kryr av disse til salgs. Både i vanlig utgave og i cab. Og ikke minst en masse motoralternativ.

Har sett litt på Finn.no og tror valget ville falt på en 03-04 modell med ordinært tak:p Og lurer på om det er nok med 1.6l motor i bilen til dama:p

Jeg har aldri kjørt en sånn og kjenner heller ei noen som har. Hvordan er disse bilene egentlig? Er det noen spesielle ting man må tenke på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som bybil så er 1,6 motoren grei nok, men ser ikke for meg på landevei med forbikjøringer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 1.6 er detlike mye effekt som i de tusenvis av Golf 1.6 her i landet. Mao, folk flest greier seg fint med denne motoren. Har kjørt en Beetle Cab med 1.4 en gang, og det ble for lite. Fungerte greit så lenge veien var flat, men en merka det i de første bakkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.