Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er forskjellig på en quattro og en 2wd a4 b5. Har prøvd å søke om dette, men det er ingen informative innlegg annet enn at alm skjøtet to biler. Det jeg lurer på er innfestingspunktene til bakstilling, tunell osv. Er hele gulvet forskjellig, eller er det sveiset inn forskjellige festepunkter som kan flyttes fra en quattro til en 2wd? Jeg vil gjerne se bilder om noen har dette. Er det noen som vet om noen som har gjort dette og fått det godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe quattro A4? Sikkert billigere det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så sikker på det.. :) Har et kaross som er i veldig bra stand bortsett fra mye steinsprut osv i fronten men så si ingen bulker og ingen alvorlig rust i motsetning til mye annet jeg har sett av "billige" b5'er. Har litt med egen interesse og gjøre også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, jøss, her er det bare å finne frem svetsarn! ;)

 

hele bakstillinga er anderledes... det kommer garantert ikke til å bli billigere hvis du i det hele tatt får det godkjent. Og skal du få det godkjent så har du litt av en jobb foran deg + kostnad bare med den prosessen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, jeg vet bakstillingen er annerledes. det har jeg funnet tonnevis av andre poster om, men ingen kan fortelle hva? Hva er forskjellig før du begynner å skru fast ting..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, jeg vet bakstillingen er annerledes. det har jeg funnet tonnevis av andre poster om, men ingen kan fortelle hva? Hva er forskjellig før du begynner å skru fast ting..

 

er ikke sikker, gidder ikke å bruke så mye tid på å prøve å finne ut. Det er vel en grunn til at du ikke finner så mye om det :)

 

Men... plata rundt opphenget bak er anderledes. Tunnelen så faktisk lik ut.. uten at jeg skal bekrefte eller avkrefte noen forskjell her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en kar som hadde bygd om en 80 B4 fra FWD til quattro og der var alt av fester osv på plass i bilen slik at det var en ren skru jobb.

 

Om det er likt på B5 vet jeg ikke men det er jo billigere å produsere 1 type karroseri enn 2, så muligheten er jo absolutt til stede. Hvordan det er å godkjenne vet jeg ikke, men får du en bekreftelse i fra Møller om at karroseriet er likt så skulle det vel gå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da er det interessant å finne en sprengskisse av bakpartiet på begge. Noen som har tilgang på det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har googlet nå, og på et engelsk forum stod det at bakpartiet var såpass forskjellig at det var ikke verdt all tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen som har bilder av en quattro uten hjulopphenget eller liknende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er HELT forskjellig. Ikke uten grunn at Alm kappet og sveiste sammen to biler istedenfor å bygge om.. (hører vell med til alm historien at han hadde en frontskadet quattro og en bakskadet fwd som utgangspunkt, men dog)

 

Du får en GOD quattro for 60k, og om du får bare feks 20k for den fwd du har nå så er det ingenting å lure på. Uansett så får du aldri i verden godkjent en sånn ombygging..

 

Og om du lurer på hva som er forskjellig så er hele bakstillingen forskjellig, og feks eksosen ligger der du må ha mellom akslingen. I tilleg mådu handle inn alle delene du "mangler" girkasse, bakdiff, stikkakslinger, bensintank, nye bremserør, ny bakstilling, ny travers bak..

 

Jeg har et bildet et sted fra da bilen min sto helt ribbet for motor, drivverk og hjuloppheng. Men som du sikkert skjønner til nå er at det er ikke noe å vurdere engang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du se om du finner det bilde? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.