Lekkasje passasjerside Audi a6 2000

Anbefalte innlegg

Hei!

Kom hjem fra en lengre tur idag (4+t), der jeg har kjørt i regn så og si hele tiden. Skulle bare ut på et lite ærend, da jeg plutselig hører et lite smell også ligger det masse vann på gulvet bak passasjersetet. Viser seg også at det er vann på gulvet til førersetet. Viser seg også at beskyttelseplastikken til skinnene for passasjersiden har knukket av, tipper det er denne som laget "smellet". Gulvet bak passasjersiden har også "svulmet" opp litt, at det på en måte er buler opp.

Har søkt litt og kommet fram til at det kan være trakten til ac anlegget som er tett? Kjørte hele turen med ac anlegget på og tviler på at den har blitt rensket før. Men hvordan kommer jeg til den? Hvor ligger den?

Er en audi a6 avant c5 1,8t 2000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør og sjekke dreneringene i vannkassen. Da må du ut med batteriet og alt med dekselet og å komme til et drenshull under der som ofte går tett. Sjekk også at du får det store plastdekselet skikkelig på plass etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør og sjekke dreneringene i vannkassen. Da må du ut med batteriet og alt med dekselet og å komme til et drenshull under der som ofte går tett. Sjekk også at du får det store plastdekselet skikkelig på plass etterpå

Ligger det under selve batteriet? Hvilke forhåndsregler må jeg ta når jeg skal ta ut batteriet? Er ikke så veldig dreven på dette, som du sikkert forstår :-)

Var ute og så litt idag, og virker som om det ligger veldig mye vann under innredningen på gulvet bak. Må jeg ha av hele kledningen for å få bort dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta av batteriet, så lar du bilen stå med full tenning, så fjerner du minus polen(den svarte), passer på at den ikke er i kontakt med NOE! Så pluss polen. For å sette på igjen batteriet, så må bilen stå med full tenning igjen og gjerne døren åpen. Det har hendt døren låser seg når spenningen er tilbake. Først pluss polen, og minus polen til slutt. Jeg fikk denne framgangsmåten av en Møller ansatt, da airbager kan kanskje utløse seg om ikke tenningen står på når batt blir tilkoblet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt pussig, men jeg hadde samme problemet i går. Plutselig skvulpet det vann på matta på gulvet bak på passasjersiden. Jeg har vært på bilferie i Europa (kom dette begynte i Sverige i går, på vei hjem), og bilen har ikke sett regn på to uker. Det var derfor liten tvil om at det var kondensvann fra AC som var problemet.

Jeg googlet litt og tok ut den trakten til AC-drenering. Jeg følte ikke at noe der var tett, men jeg dytta gjennom ei trekkefjær for å være sikker. Og etterpå ser det ut til å ha holdt tett... Jeg har ikke tatt ut setet enda for å få tørket skikkelig opp, men hadde opp teppet foran. Komfort-styreenheten var i hvert fall tørr. Men ligger det noe under gulvet i baksetet også..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta av batteriet, så lar du bilen stå med full tenning, så fjerner du minus polen(den svarte), passer på at den ikke er i kontakt med NOE! Så pluss polen. For å sette på igjen batteriet, så må bilen stå med full tenning igjen og gjerne døren åpen. Det har hendt døren låser seg når spenningen er tilbake. Først pluss polen, og minus polen til slutt. Jeg fikk denne framgangsmåten av en Møller ansatt, da airbager kan kanskje utløse seg om ikke tenningen står på når batt blir tilkoblet.

Takk for denne metoden! Brukte denne igår, og det gikk greit. Første gangen jeg tar av et bilbatteri alene. Ble litt skjelven da det kom litt små "hyling" fra venstre framlykt når jeg tok av minus polen. Måtte også stille inn klokke og dato i dashboardet etterpå. Regner med at dette er normalt?

Litt pussig, men jeg hadde samme problemet i går. Plutselig skvulpet det vann på matta på gulvet bak på passasjersiden. Jeg har vært på bilferie i Europa (kom dette begynte i Sverige i går, på vei hjem), og bilen har ikke sett regn på to uker. Det var derfor liten tvil om at det var kondensvann fra AC som var problemet.

Jeg googlet litt og tok ut den trakten til AC-drenering. Jeg følte ikke at noe der var tett, men jeg dytta gjennom ei trekkefjær for å være sikker. Og etterpå ser det ut til å ha holdt tett... Jeg har ikke tatt ut setet enda for å få tørket skikkelig opp, men hadde opp teppet foran. Komfort-styreenheten var i hvert fall tørr. Men ligger det noe under gulvet i baksetet også..?

Jeg blåste den kanalen ren, da kom det hvertfall mye drit ut. Under baksetet har jeg faktisk ikke sjekket, er det normalt å komme vann inn der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blåste den kanalen ren, da kom det hvertfall mye drit ut. Under baksetet har jeg faktisk ikke sjekket, er det normalt å komme vann inn der?

Har du vann under passasjerens føtter så renner det bakover, da det ikke er noen tette skott eller forhøyninger som hindrer det. Kun en tverbjelke under setet men den har store hull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.