Noen som har b5 facelift med org. xenon?

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, er det noen som har dette?

 

Fornøyd med lyset dette gir?

 

Jeg er kraftig missfornøyd.

 

Dersom det er noen som har dette som også holder til i området Fyllingdalen hadde det vært kanon å kunne sammenligne, for da å utelukke at det er meg som det er noe gale med. : rock :

 

Er så sinnsykt dårlig lys at det er problematisk med mørkekjøring, altså er slik at hvis jeg slår av lysene så er det ikke lett å se forskjell når det er litt vått på veien.

 

Ene pæren er litt under 1 år gammel og har fin farge, den andre er vel en 6-7 år og nesten død.

 

Kommer til å kjøpe nye pærer snarest, men er uansett kjekt og kunne sammenligne med noen som har samme lykter.

Misstenker det er noe med reflektoren i linsen eller noe slikt som er dårlig : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på en a4 jeg hadde for noen år tilbake, og jeg var fornøyd jeg!

Prøv å bytt pærer først, og om ikke det hjelper hender det seg st det legger seg en hinne på innsiden av linsa som gjør at du får dårlig effekt av pærene! Det er mulig å rense dette med til tolmodighet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har A4 B5 med org xenon.

-ved kjøp, dårlig lys.

Fant ut med vagcom at det var en defekt høydenivå sensor og at det gjorde at lampene ikke lyste der de skulle. Ny sensor fra ebay, så grunninnstilling av lys i vagcom.

-Fremdeles ikke fornøyd med lyset

Kasta Kina xenon pærene og monterte Osram pærer.

Da ble det skikkelig lys !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kasta Kina xenon pærene og monterte Osram pærer.

Da ble det skikkelig lys !

 

Dette har jeg opplevd på en B6 m/bixenon også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Osram pærene koster jo shit mye :S 1600kr pr. stk. her i Norge som jeg har sett. : bh :

 

Og jeg har lite lyst til å kjøpe pærer til over 3000kr for så å finne ut at det er noe gale med reflektor osv.

Er det noe gale med lyktene må jeg jo ha ny lykter, og vet ikke om jeg velger originalt da. Og da sitter jeg meg 3000kr verdt pærer med feil sokkel : klø :

 

Tenkte å prøve disse pærene:

http://autoroyal.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=990&catalogDirectoryId=872&menunode=633670205477770229

Men dette er vel kina ding dong pærer tenker jeg, pga. prisen.

 

Kjøper nok bare disse pærene også ser jeg hvordan det blir.

 

Justeringen av lyktene skal være grei, men ikke perfekt.

De går ned og opp hver gang jeg setter på lysene så justeringen går som normalt på begge lyktene.

 

Har søkt litt rundt på nett uten å være heldig med å finne noe særlig info om hvordan man kan rense/fikse/sjekke reflektorene på disse lyktene. Noen som har kommet over noe og har link?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal til å bestille et par sett med pærer til noen biler nå, og tenkte å bestille fra vvme, d2r og d2s pærer.

Mener dere at jeg ikke burde gjøre dette, å heller bestille osram?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal til å bestille et par sett med pærer til noen biler nå, og tenkte å bestille fra vvme, d2r og d2s pærer.

Mener dere at jeg ikke burde gjøre dette, å heller bestille osram?

 

Jeg vet ikke nok om dette til å be deg la vær å bestille derfra.

 

Regner egentlig med at de er helt grei derfra også.

 

Slik som jeg har forstått dette greiene så er kina pærer noe drit. Vanlige/originale er bra, mens Osram sine Xenarc pærer bare er helt sinnsykt super bra! men dog. er prisen høy.

 

Jeg vet ikke hva slags andre saker og ting som finnes i nivået mellom kina og osram xenarc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører avogtil en a4 b5 2000mod facelift med org xenon og er meget fornøyd med lyset på denne kjøpt pærer hos thorsov ekke helt sikker på merke da jeg har skiftet på flere biler men er enten osram eller philips pærer med org kelvin tall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Osram pærene koster jo shit mye :S 1600kr pr. stk. her i Norge som jeg har sett. : bh :

 

Og jeg har lite lyst til å kjøpe pærer til over 3000kr for så å finne ut at det er noe gale med reflektor osv.

 

Nei, prisene i Norge er rett og slett til å grine av. Du burde seriøst gå på Ebay, der får du xenonpærer av kvalitetsmerke (Osram, Philips, GE etc) til ca 500 kr paret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, prisene i Norge er rett og slett til å grine av. Du burde seriøst gå på Ebay, der får du xenonpærer av kvalitetsmerke (Osram, Philips, GE etc) til ca 500 kr paret.

 

Ja har vært inne på tanken osv. men man vet jo aldri hva man får : mad :

Kan jo være billig kina kopi av noe som egentlig er bra, også da blir det bare tull.

 

Har også bestilt noen ting og tang fra ebay, blandt annet 3000k xenon til damen sin golf 3. Og disse funket ikke når jeg fikk dem etter over 1 mnd venting i posten. Nå er jeg på 3mnd siden bestilling og venter enda på nytt sett med pærer. Heldigvis var dem grei å sendte nye uten å trenge de gamle i retur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativet da er å bestille fra en nettbutikk. Dette er naturligvis noe dyrere enn tilbudene man finner på Ebay, men likevel langt unna prisene her hjemme. Jeg, og mange andre i klubben, har bestilt pærer fra http://www.suvlights.com til greie priser (nettstedet er nede for vedlikehold akkurat nå).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har styrt mye på med Xenonkit i Passat og A4 B5. Min erfaring er at originale Xenonpærer og tennere lyser mye sterkere og finere enn alt jeg har prøvd av ettermonterte Xenonkit. Så hvis du skal bytte pærer, så vil jeg på det sterkeste anbefale å kjøpe Osram eller Philips pærer. Selv om det koster litt.

 

Angående VVME sine xenonkit så er det helt grei kvalitet på de. Kan dog ikke sammenliknes med original xenon etter min mening.

 

Ellers, så høres det nesten ut som det er noe skitt inni lyktene dine ja. Lykteglass som ikke har blitt polert på lenge kan også bidra til dårligere lys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har pærene frå autoroyal i min s4 b5. veldig godt lys. Mykje bedre en før, det var utslitte orginalpærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.