#1 Skrevet August 3, 2012 Snuser litt på en 2001 tdi Allroad (manuell) med en deeeel km. Kammene er byttet en gang. Tok bilde ned i oljepåfyllningshullet: Er disse kammene ok? Bilen har en haug med km, men alt av servicer er tatt på merkeverksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2012 Tror det går bra, du selger den jo i løpet av et par mnd like vel hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2012 Hehe, moroklumpen Man vet jo aldri Delenr på kammene er 059 109 021/022. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2012 vis en hadde laget en statistikk på biler med manuell og trip så er eg sikker på at kammene på bilene med manuell hadde holdt betraktlig lenger på grunn av at turtallet oftere er høyere på en manuell som igjen gir mer olje til toppene alså bedre smøring.. oljekanalene til 2,5tdi toppene er i utgangspungtet for trange noe som gjør at biler som går på longlifeolje ettervert får dårligere smøring til toppene grunnet dårligere egenskaper på olja (tykkere/evt tynnere olje). kammene på min 98 a6 2,5tdi manuell holdt i over 300k km. Dette er ett synspunkt eg har og ingen fasit;) Kammene på bildene ser bra ut ved første øyekast. vet du på hvilken kmstand kammene ble byttet? på Allroad med trip blir jo disse byttet på alt fra 100k til 150k km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2012 Ble byttet på ca 150.000, har nå gått 290 000 totalt. 140 000 med oppgraderte kammer. Ingen ulyder og bilen går bra. Alt av servicer er fulgt på merkeverksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2012 Det var tidligt til å være en manuell synst eg muligt det er en gammel pensjonsist som har hatt den som kun har tenkt på forbruk og daukjørt den:p Har den gått på longlife? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 3, 2012 Å kikke nedi oljepåfyllingslokket holder som regel ikke. Ofte er det ikke slitt likt overalt, så det kan se helt fint ut der du ser kammene på oljepåfyllingslokket, mens de er utslitte andre steder. Klarer ikke se godt på et bilde slikt heller, må få stoppet kammen slik at du ser "tuppen" på de, det er der de slites mest. I tillegg er det en oljefilm på de som kan se ut som slitekanter, mens det ikke er det. Du bør dra noe flatt over de på tvers og kjenne om det er noen kant på den måten. Eneste måten å være helt sikker på slitasje er dessverre å ta av begge toppdekslene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2012 Men slites de "nye" oppgraderte kammene på samme måte som de andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2012 Oppgraderte kammer er en myte mener jeg. De der ser tusen ganger bedre ut enn mange andre jeg har sett på, og jeg har vel et dusin på samvittigheten nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 3, 2012 Oppgraderte kammer er en myte mener jeg.De der ser tusen ganger bedre ut enn mange andre jeg har sett på, og jeg har vel et dusin på samvittigheten nå. Er vell ikke bare kammene som blir byttet når det "oppgraderes". Bytter vel til rullende løftarmer også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2012 Er vell ikke bare kammene som blir byttet når det "oppgraderes". Bytter vel til rullende løftarmer også? Får ikke bytta til rullevippearmer uten å bytte hele toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...