#1 Skrevet August 4, 2012 Kom hjem her om dagen fra en svipptur til Moss og etter å ha levert han som var med så var det en rar metallisk lyd da jeg clutchet og plutselig så forsvart hele clutchpedaken helt i bunnen og ble der. Fikk kjørt bilen siste veien hjem så det er trolig wire som har røket eller løsnet. Har ikke sett på bilen enda pga den fine "tørre" sommeren vi har i år. Noen som har opplevd noe liknende , eller skiftet denne før? Alle tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 4, 2012 RS2 har ikke clutchwire... Systemet er hydraulisk,med slave og master pumpe. Hvis noe i det systemet har blitt ødelagt vil det muligens bli lekasje... Sjekk om det minker bremsevæske,da det går på samme system. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 4, 2012 Uff da. Høres ut som tusenlappene flyr her da med andre ord, ikke at det er overraskende med RS2. Får ut å sjekke bremsevæskebeholderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2012 RS2 har ikke clutchwire... Systemet er hydraulisk,med slave og master pumpe. Hvis noe i det systemet har blitt ødelagt vil det muligens bli lekasje... Sjekk om det minker bremsevæske,da det går på samme system. Ingen endring på bremseveskebeholderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2012 hmmm prøvd å pumpe clutchen da om det blir noe pedal da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 5, 2012 hmmm prøvd å pumpe clutchen da om det blir noe pedal da?? Ikke enda. Virker som den har kommet ut sporet sitt i plastdekselet som sitter rundt pedalene, skal se om jeg ikke får skrudd av det så kanskje jeg kan se noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 5, 2012 om for eksempel clutch slangen sperekker går pedalen brått i bunn... uten at du vil se det er veldig lite bremse veske av den grunn... (om du ikke har dratt pedalen ut igjen og pumpet endel da) om du har gjort det er det jo bare å kikke under bilen å se om det har lekket ut væske. MEN siden du hørte en metallisk lyd før dette skjedde, tyder det på mekanisk feil. For eksempel thrøste lager Dersom du ikke har anledning til å skru selv og ikke har lyst til å bruke ti tusen på verksted er det sikkert mulig at du kan få noen i klubben til å hjelpe deg mot en kasse øl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 5, 2012 om for eksempel clutch slangen sperekker går pedalen brått i bunn... uten at du vil se det er veldig lite bremse veske av den grunn... (om du ikke har dratt pedalen ut igjen og pumpet endel da) om du har gjort det er det jo bare å kikke under bilen å se om det har lekket ut væske. MEN siden du hørte en metallisk lyd før dette skjedde, tyder det på mekanisk feil. For eksempel thrøste lager Dersom du ikke har anledning til å skru selv og ikke har lyst til å bruke ti tusen på verksted er det sikkert mulig at du kan få noen i klubben til å hjelpe deg mot en kasse øl Jeg heller også mot en mekanisk feil, kan for lite om dette til å se noe mer før jeg får åpnet litt mer. Tenkte å skru selv men ville høre her om noen tips\råd før jeg starter med denne jobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 5, 2012 kjedelig når slike ting sjer.. kjenner jeg savner litt bilder og info av RS2n her jeg;) finner ikke så mye på forumet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 5, 2012 Bruker bilen veldig lite siden jeg ikke vil bruke den opp til hverdagskjøring (pendler 9 mil hver dag), hell i uhell så skjedde dette 300 m fra garasjen min, fikk kjørt bilen hjem dag jeg startet den mens den stod i gir. Ikke noe ulåter eller noe da. I tillegg har jeg en S6 som drikker tildels store mengder kjølevæske om dagen. Har funnet lekkasjen og skal få tak i deler i morgen hvis det ikker er Tyskland som vanlig da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2012 Jeg hadde ett tilfelle med min s4 ifjor. Hørte en ulyd idet jeg gira ned og clutchpedal gikk i bunn. Det viste seg å være utløserlageret som hadde havarert og lå i tusen biter i girkasse huset. Jeg nappa ut igjen pedalen, men den ble veldig myk og den brukte litt tid på å komme ut igjen. Jeg fikk ikke start på bilen etterpå siden deler av lageret hadde kommet borti triggerpinnen på svinghjulet og knukket denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 5, 2012 jeg skal vedde på det er clutcharmen på masteren som har knekt, vært borti den noen ganger bare kikke under der ved pedalen og se om det er knekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 5, 2012 Dette siste høres rett ut. Går det an å skifte den armen, heller må hele shaiten skiftes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 5, 2012 må skifte hele mastersylinderen evt så kan du sveise den på igjen, uansett må den ut da. men gjort på 15min å ta den ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 5, 2012 Takk for godt råd, skal se hva som feil bilen når jeg får hjelp av lillebror som kommer fra Formula Student på Hockenheim nå i helga. må skifte hele mastersylinderen evt så kan du sveise den på igjen, uansett må den ut da. men gjort på 15min å ta den ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 6, 2012 Tråkka av "øyet" på clutchpedalen som staget er festa på i S4'n min for noen år siden. Ikke så morro på tur til jobb, 2 mil hjemmefra. Men det gikk greit å komme seg på jobb ved å starte bilen i gir, og gire på turtall. Var spennende inn mot rundkjøringer (noe det er opptil flere av på tur til og fra jobb). Ikke bare bare å stoppe opp i rundkjøringer og kryss uten clutch. For øvrig stemmer jeg også for staget til clutchmaster sylinderen. Har vært borti at det har røket før også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 29, 2012 Da var endelig feilen funnet og det var at stag\arm på clutch master sylinder er knekt tvers av. Har heldigvis ny del på en annen bil jeg har stående så da er det bare å brette opp armene og skru mens det er mildvær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 1, 2013 Da var endelig feilen funnet og det var at stag\arm på clutch master sylinder er knekt tvers av. Sjekket med Møller og delen er utgått noe som vet hvor jeg kan få tak i ny del? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 18, 2013 Fant ny clutch master på Ebay i Tyskland, klarte å overtale selger til å sende til Norge og nå er delen montert og lufta så da er bilen fullt kjørbar igjen. Tar mer enn 15 min å skifte, og så må man være to for å få luftet dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...