98' VW Golf 1,8 Highline, EU OK til mai 2014.

Anbefalte innlegg

Selger min golf da det blir familieforøkelse veldig snart, og jeg har kjøpt meg passat stv :)

 

Oppdatert med finn-annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36927922

 

Har eid golfen siden starten av 2007, og før dette eide og kjørte moren min bilen i noen år(et sted mellom 3 og 5 år kanskje).

 

Tråd om bilen her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=123933

 

Litt info om bilen:

Bilen er en 1998-modell Highline, 1,8 liter 125hk.

EU-godkjent like før sommern, neste EU er 05.2014. Eneste feil var ene hjullageret bak, dette ble byttet.

Har nylig byttet begge forskjermer denne uken, da jeg ifjor kjørte med for store spacere og subbet mye :o Dette er nå fikset, og skjermene er byttet. Kan være noe fargeforskjell, da de er helt nye og nylakkert.

Det er noe smårust enkelte steder, men ikke veldig mye. Bilen er nå 14 år gammel, og det setter gjerne litt preg på bilen.

Det samme gjelder for lakken, den har en del merker og er ikke strøken.

 

Utstyr på bilen:

- Klimaautomatikk

- Highline sportsseter med god sidestøtte

- 12v-uttak i bagasje

- Armlene mellom seter foran

- Stoffmatter og gummimatter medfølger

- Kenwood Radio/CD med blåtann-handsfree, blåtann-musikkstreaming, og USB og minijack lagt opp i hanskerom

- Zito 7,5x18" Sommerfelger med helt nye dekk(rullet kun noen km), 225/40-18. ET37(tror jeg ihvertfall, kjører med 5mm spacer foran for å ikke subbe i fjærbein)

- 15" vinterfelger(alu) med rimelig standard dekkdimensjon(husker ikke i farta). Tror dekkene holder en sesong til, men ikke så mye mer.

- FK Silverline coilover senkesett justert i "grei" brukshøyde, godkjent i vognkort.

- Simons cat-back sportseksos, montert av Bilens Eksosanlegg nå i sommer(har kvittering)

- R32 ratt (Veldig digg ratt, kommer til å savne det!!)

 

Noen ting jeg vet om som ikke er helt som det skal:

- Starteren "henger" litt igjen etter motoren har startet, en del av gangene man starter bilen. Dvs det kommer en lyd fra den idet motoren har startet, som er starteren som spinner opp littegran i et halvt sekund. Dette har vært slik siden moren min eide bilen, ca rundt 2005. Så har aldri sett poenget med å bytte starter før den eventuelt ryker.

- Varmesetet i førersetet fungerer ikke. Det tok mer og mer kvelden over litt tid, og for et par år sida takka det for seg.

- Frontruta er ganske slitt, fikk beskjed på EU om at den bør skiftes etterhvert. Har også et par steinsprut ikke så langt unna synsfeltet, en liten og en litt større som har vært "tettet" hos glass-verksted.

 

Fikk en bulk i kanalen på høyre siden for noen år siden da jeg traff en stein, denne kom også så vidt borti nederst på passasjer-døra foran. Se bilde.

 

Ellers er det ikke noe teknisk feil med bilen som jeg vet om, bilen har vært i daglig bruk fram til jeg kjøpte ny for et par uker siden.

 

Kommer muligens mer info og bilder etterhvert, har heller ikke fått vasket bilen skikkelig så foreløpig kommer det bare utvendige bilder.

 

PS: Baklyktene har jeg planer om å bytte tilbake til de orginale highline-lyktene en av dagene, må bare få dem igjen fra en som låner dem midlertidig.

Men selvfølgelig om noen ønsker å kjøpe bilen med de som sitter på, må de gjerne det. De lekker ihvertfall, og tar inn store mengder vann når bilen vaskes :P

Kommer flere bilder når disse er byttet og bilen er vasket innvendig ;)

 

PRIS: 40 000,- (Korriger meg gjerne om jeg er helt på tur med prisen :P )

 

01.JPG

 

02.JPG

 

03.JPG

 

04.JPG

 

05.JPG

 

06.JPG

 

07.JPG

 

Bulk i høyre kanal:

08.JPG

 

 

Bare å spørre om dere lurer på noe.

Enten her eller på tlf/sms: 97557094

 

Mvh

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er R32 ratt ikke R-line, det var ikke noe r-line på den tiden!

 

Lykke til med salg av godbilen:) tipper ny eier kommer til å bli fornøyd med denne!

 

Ps: setene er skikkelig digge, ordentlig sidestøtte. Kan ikke sammenliknes med sportsseter i nyere biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er R32 ratt ikke R-line, det var ikke noe r-line på den tiden!

 

Lykke til med salg av godbilen:) tipper ny eier kommer til å bli fornøyd med denne!

 

Ps: setene er skikkelig digge, ordentlig sidestøtte. Kan ikke sammenliknes med sportsseter i nyere biler.

 

Takk, editert rattet :P

 

Setene er jo vanlige highline-seter, men ja de er digge. Hadde mye bedre sidestøtte i dem enn jeg har i delskinn/alcantara-setene i passaten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump:

Oppdatert første post med finn-annonse :)

 

Lagt til etter 2 dager:

 

SOLGT! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.