Audi 90 quattro b3, spørsmål angående bremseskiver

Anbefalte innlegg

Hei. Har en amerikansk Audi 90 quattro 2.3 20v som jeg har kjøpt komplette brukte bremser til foran. Problemet er at denne har samme understell som europeisk 10v .Bremsene jeg har kjøpt kommer fra en Audi 80 B4 2.8 quattro, som tydeligvis har et annet "innpress" på skivene(noe jeg har løst med å lage en "spacer" bak skiva).

Så det jeg lurer på er da om jeg får tak i en skive som er 276mm med likt "innpress" som 10v skiva?

Eller har jeg driti meg ut her, og har feil innpress på skivene fordi de er fra en B4 og ikke at det er forskjell på innpresset til skivene mellom 10v og 20v?

Mulig litt dårlig formulert, men håper jeg får noen vettuge svar.

Mvh Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper riktige skivene til bilen, så er problemet løst. Dvs. at du må ha skivene til en 90/Coupe 20V. Så vidt jeg vet, så skal skivene til 20V være like uansett om bilen er bygget for Europa eller USA.

Problemet du har nå, med en spacer bak bremseskiven er flere. For det første har du nå økt sporvidden på bilen, noe som i værste fall kan by på plassproblemer mellom dekk og skjerm. For det andre så har du mistet felgens sentrering mot navet, som da altså sitter i hjulnavet og ikke på bremseskiven.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er fullt klar over problemene ved det. Men greia er altså at en amerikansk 20v quattro har samme understell som en europeisk. Det jeg lurer på er om skivene på EUROPEISK 10v og 20v bygger like mye inn fra navet? Isåfall er grunnen til at skivene egentlig ikke passer at de er fra en B4.

Orginalt på min(som er en original 20v) sto det en-stemplede calipere foran.

Edit: Har prøvd å søke litt og tror jeg har fått svar på det jeg lurte på :) Takk for innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg lurer på er om skivene på EUROPEISK 10v og 20v bygger like mye inn fra navet? Isåfall er grunnen til at skivene egentlig ikke passer at de er fra en B4.

Dette er riktig, det er samme innpress på skivene på 10V og 20V på B3 chassiset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.