Lyder fra motor/ styring/motorrom- A4 stv 1,8t 1996mod

Anbefalte innlegg

jeg har en audi a4 stv 1,8t 1996mod som jeg har senket og satt på 18" felger.

jeg har begynt å høre klonkelyder, spess når jeg svinger av en vei frex inn på et område..

den høres også når jeg står stille og vrir på rattet litt til sidene. drar jeg sakte akkuratt der det klonker så skraper det som om noe tar borti..

hjelp nr2.

jeg har en lyd fra motoren og det virker som den lyden kommer utenfra. altså fra registersiden.. det er en skrape/rasle lyd og den øker i takt med turtallet og den kommer og går.. en dag når jeg starter kan jeg høre den veldig godt mot en annen dag så er den ikke der.. hører den avogtil veldig godt inne i bilen og noen ganger ikke selv om bilen står på tungang og alt er stille.. virker som det er et lager som går rundt som er slitt eller et hjul som skraper inni noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem:2 Er vel viskosekoplingen til vifta som er i ferd med å ta kvelden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klunkingen din kunne høres ut som topplageret/fjærbeinslageret som er litt dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem:2 Er vel viskosekoplingen til vifta som er i ferd med å ta kvelden?

Hmm,da får jeg sjekke det:-) tenkte kansje det var et lager i registeret.

Klunkingen din kunne høres ut som topplageret/fjærbeinslageret som er litt dårlig.

Hmm,ja er jo en mulighet det.. Får sjekke det en dag :-) takk for svar folks. .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men synst lyden øker med turtallet av og til.. Litt styggere lyd da..men som sagt lyden kommer og går e. Hender den ikke er der. . Ang klinkelyd så skraper det kun noen mm akkuratt der jeg hører klonkingen,når jeg vrir fint på rattet frem og tilbake når bilen står på tilgang rolig. .Kan nevne at mansjetten ytre høyre side er helt sprukket rundt så den må byttes,evt ytr drivkedd

men ja,sjekket nå og lyden virker og komme fra det hjulet som viften er koplet på! hjulet/lageret/eller noe inni den støpte delen lageret er festet til...

ang klonkelyden tror jeg nesten noe må være løst for det klonker om jeg rikker på bilen att og fremm ved å justere på klutshen.. kansje noen skruer er løs eller så er det rett og slett kansje noen av leddene der fremme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjeket nå og virker som den ene arma(den lengst mot vestre som går opp mot styrestaget er deffekt) når jeg vrikker på den går hele fjørbenet fremmover og bakover. så håper det er den som kødder med meg.. hva tror dere? skal også skifte regsett og regner med dette settet er greit nok?http://www.bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=47&Arsmodell=1996&R_Time=200032&Forside=&Vareklasse=1&Varegruppe=500

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.