Dilemma, bytte 19" Vossen CV1 mot 20" RS5 felger.

Anbefalte innlegg

Vel, har ett lite dilemma her.

 

Jeg har veldig lyst på 20" til min A4 B8.

Ringte på disse og nå vil han bytte de i mine Vossen CV1.

Felgene det er snakk om er 19x8,5 m/245-35 Falken FK452 og 19x10 m/275-30.

 

Hva er disse verdt kontra 20"?

 

Og hva ville dere ha gjort? :)

 

b705f6fc.jpg

 

VS

 

Audi%2BRS4%2BAvant%2BSpy%2B6.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20" var veldig pent ja! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Problemet" er nå at han vil ha 5000,- imellom.

 

Det er uaktuelt for min del da Vossen-felgene mest sannsynlig er verdt mer enn disse RS5-felgene i utgangspunktet.

Men det er veeeldig pent ja, ingen tvil om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville senket bilen med Vossenfelgene først, før jeg gjorde meg opp en mening ! Felgene du har p.d.d vil få en helt annen look med senk :)

 

Jeg er veldig sikker på at bilen din med senk, og 19" Vossen, vil bli meeeget pent !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er akkurat det jeg også tenker. Tror heller ikke dama er så fan av mørke felger på mørk bil (ikke at hun er fan av noe annet en 17" i det hele tatt men).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville beholdt de du har jeg :) Først og fremst fordi jeg mener de vossen felgene er mer originale enn de mainstream felgene du vurderer å bytte mot :)

 

Edit: Og som de har sagt over her så vil nok senk gjøre veldig mye med de felgene. Kommer til å se dritbra ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil bytta likt, da jeg ikke liker de Vossen felgene.

Men 5k imellom, det er det neppe verdt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nok bytta dersom han ville bytte likt. Men dessverre så skjønte han ikke hvilke felger han kunne få. ;)

 

Misforstå meg rett, jeg digger de felgene, men synes 19" blir i minste laget på B8.

Men vi får se når senk kommer på. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og i tillegg er jo de 5k du må ut i mellomlegg, noe du kan bruke på et bra senkesett i tillegg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok unngått dette byttet, spesielt med mellomlegget. Vossen felgene er unike og ikke noe du finner overalt, men disse audifelgene, kule som de er, har allerede begynt å dukke opp som replika og om 2 år så har gjerne gud og hvermann slike felger, sånn som utallige biler med audi RS6-2 kopier pr idag.

 

Har allerede funnet felger med identisk design som de audifelgene i 20" på norsk nettbutikk i dag til 2200kr stk, og det går ikke lenge før "alle" andre gjør det samme som vil ha sånne felger på bilen sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på med Vossen nå, Espen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De felga på A7en, er de oem : klø : Såfall så må de være ganske billige! Om de er replica som jeg tror så hadde jeg lett beholdt Vossen hjula !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke noen bare photoshoppe bildet av bilen din slik at du kan se ossen det blir med senk? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe! Holdt akkurat og skulle poste de i tråden min. Men her har du ihvertfall.

Tror nok jeg blir fornøyd med senk montert. ;)

 

cc92781acopy.jpg

 

cc92781acopy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De felga på A7en, er de oem : klø : Såfall så må de være ganske billige! Om de er replica som jeg tror så hadde jeg lett beholdt Vossen hjula !

 

De er OEM sa han. Han kjøpte de i mai eller juni for litt over 30 000,-

 

 

 

Angående felger med replica og ikke, poenget er vel om JEG vet de er OEM eller ikke.

Hva andre kjører med og om det er OEM bryr jeg meg egentlig ikke om.

Hadde ikke hatt problem med å kjøre replica, som jeg nå har gjort på A3'n.

Men nå når jeg har Vossen-felgene så føler jeg at bilen er litt mer spesiell og er som sagt veldig fornøyd med de. Finishen er outstanding.

 

Dette er ikke myntet på noen, bare for å få frem meningen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man kjører på oem eller replica var ikke mitt poeng:) Men skulle rotor hjula være orginale så er det et sett som nytt hos møller er dyrt ! Tipper litt i underkant av 10k pr felg, så om han har fått det for litt over 30k med dekk så er det jo bra!

 

Dårlig deal og skulle betale 5k i mellomlegg hvertfall om rotor hjula skulle være replica. Vossen hjula koster jo litt de også! Men dette er jo nevnt av flere over her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke ment til ditt innlegg. :)

 

Jeg har veldig lyst å beholde de, men drømmen om B8 med 20" er fortsatt tilstede. Men vi får se hva som skjer når senken kommer på. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det orginalhjul ville jeg likevel vurdert et bytte. Mest fordi jeg syns Vossen hjula ser nitriste ut. Audi-designerne har stort sett lykkes med designet på de fleste OEM-felger ift bilene.

Derfor jeg kjører Avus og Bolero på C4'en også; de passer sammen.

 

Vossen-hjula dine ser (for meg) ut som hvilke som helst ettermarkedshjul. Avgjørelsen må du likevel ta selv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Ser poenget ditt. Men hadde aldri byttet disse i felger som er i utgangspunktet billigere + 5k.

Ny pris på CV1 + dekkene som står på, er etter priser jeg har funnet (BSBildeler) ca 36 000,- , så la oss si 30 000,-

Men har hatt en del forskjellige felger opp igjennom. Og "live" så ser de Vossen-felga veldig bra ut. Finish, konkav og ikke minst kvalitetsmessig skikkelig ut. Jeg har ikke klart å finne noen som er lik ihvertfall. :)

 

Så spørsmålet er rett og slett om jeg får kjøpe nye 20" CV1 til neste sesong om jeg ikke blir fornøyd.

 

Dem ser da ikke så nitriste ut Knutis? ;)

 

Honda_Accord_VVSCV1_512.jpg

 

Honda_Accord_VVSCV1_3a8.jpg

 

G2201066164916.jpg

 

G52010111817852.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kjører det jo lavere samt ikke oldemor dekk :)

 

Det virker også som det er 20 på den mercen , og 19/18 på de 2 andre , men det er mindre biler iforhold til a4'en og da virker hjula "større" i buen.

 

Andyy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med André; det er jo en helt annen look på de bilene du linker til. :) Jeg syns ikke A4'en ser slik ut, dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel akkurat derfor jeg vil ha 20" i disse. ;)

 

Alle på bildene er 20", men såklart virker de større på mindre biler.

 

Vi får se om det kommer noe på markedet fremover, men tviler på det blir bytte noe iår.

Tror nok disse Vossen-felgene hadde blitt fete på Golf eller A3. ;) Mulig jeg tester de på A3'n til helga om den ikke blir solgt.

 

Photoshopet 20"-ish:

 

b705f6fccopycopy.jpg

 

cc92781acopycopy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du bare trenger nok senk og eventuellt lavere profil på dekka dine ;)

 

b705f6fc.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe!

 

Såg slettes ikke værst ut!

Skal innrømme jeg var inne på tanken men vil bruke vinteren til å planlegge dette. ;) Derfor blir det kun fjærer i første omgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt, selvfølgelig! :D

 

EDIT: Felgene i annonsen ser ut som reps... Pass på! :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.