#1 Skrevet August 6, 2012 En ung kar her i gården har en Audi 100 2,3E som merkelig nok stopper med jevne mellomrom, å etter noen minutter så starter den igjen når den stopper så faller turteller til null før motoren har stoppet, jeg tenkte om det kunne være tenningsmondulen, men har etter lang tids leting ikke funnet noen tenningsmondul. Noen som kan hjelpe her???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2012 Her har jeg sliti med NØYAKTIG det samme helt til bilen min stoppa for godt i går tidlig ^^ For min del ser det ut til å være hele fordeler-enheten (der delene som gir puls til tenningsmodulen også sitter) etter test med en som en kompis av meg har hatt liggende. Byttet også coil før dette ble prøvd uten suksess. Meca har forresten både tenningsmodul og pulsgiver (som altså sitter i fordeleren), men sistnevnte ser det ikke ut til å være enkel å bytte ut egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2012 Mitt problem er også det at jeg ikke finner tenningsmondulen i bilen, så jeg begynner å lure på om den i hele tatt har en sånn TSZ mondul denne bilen, å da må det jo være noe annet rart som slår ut tenningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2012 Kanskje du tar et bilde av coilen der den er montert? Husker ikke hvordan dette så ut på 100'n min. Ser for meg at tenningsmodulen sitter kliss inntil coilen slik den ser ut til å gjøre i bilen min. Men dette er uansett en dyr del å bytte om det viser seg å være pulsgiveren/fordeleren som er defekt, slik som jeg har begynt å få inntrykk av at en del andre også har opplevd på sine tilsvarende biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2012 Det sitter en liten svart boks med bare 3 pinners kontakt rett ved siden av coilen de tre pinnene går rett til halgiver, å utav den lille boksen går det en til pluss å en til minus på coil. Men kom til å tenke på om det kan være selve coilen som er gåen, hadde det problemet på en påhengs en gang, den ville bare gå på full gass når den ble varm, bytta coil så var den helt ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2012 Før man bytter noe som helst så kan det være en fordel å se om hallgiver sender ut pull down pulser når motor ikke vil starte. Gjør den ikke det så er hallgiver defekt. Får du pulser ut så kan du sjekke coil og tenningsmodul hver for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...