Spørsmål om regnsensor Passat 3bg, og hvilken AC-rens?

Anbefalte innlegg

Først: Hver gang jeg har stoppet bilen, må jeg aktivere regnsensoren manuelt for at den skal fungere, da enten med å trykke intervallknappen frem og tilbake til vindusviskeren går, ha den opp og ned fra regnsensorposisjonen eller å trykke bryteren tilbake for å spyle rutene. Er dette normalt? Trodde den skulle starte automatisk uansett når den står i regnsensorposisjon.

Og er det normalt med skifte av regnsensor ved skifte av frontrute, eventuelt er det lett å skifte dette i ettertid, eller må man ut med ruta? Pris på regnsensor hos Møller?

Til slutt: Har fått en litt uggen lukt fra klimaen på bilen, så må ta en AC-rens og skifte av kupéfilter, men hvilken rens gir mest bang for the bucks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slik hos meg også, samme med den helt nye XC60'n til foreldrene mine. Tror det har noe med at ikke viskerene skal starte hvis det er snø/frost eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slik hos meg også, samme med den helt nye XC60'n til foreldrene mine. Tror det har noe med at ikke viskerene skal starte hvis det er snø/frost eller lignende.

Samme på vår Passat 3bg, det var også det samme på min IV GTI med regnsensor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolotus AC-rens er den beste boks-utgaven ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på min 3bg og jeg kjøpte en sprayboks på bilxtra som jeg satte bak passasjersete og aktiverte boksen med klima på resirk og full guffe. All lukt hos meg forsvant etter bruk av denne. Husker så klart ikke merke på boksen. Må bare huske og lufte bilen godt etterpå! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare huske og lufte bilen godt etterpå! :)

Det er veldig variabelt hvor mye luft disse boksene setter igjen i interiøret, og det er hovedårsaken til at jeg anbefalte Nanolotus. Der holder det med noen minutter med åpne dører, så er alt ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen kjeder som fører Nanolotus sin rens, eller må jeg kjøpe rett i fra Nanolotus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.