Problem med DSG på en 09 Passat 2.0TDI

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et rart problem med DSG kassa på Passaten.

Virker som den "detter" ut av gir, dette har nå skjedd flere ganger, både i fart og nå istad i et lyskryss.

Det bare blinker D og når jeg gir gass så går bare turtallet opp, de gangene det har skjedd i fart så har jo bilen bare trillet også funka det igjen.

Nå istad måtte jeg stoppe bilen og starte den igjen for å få kjørt.

Har fått time hos Erik Arnesen på fredag (har garanti, så er ikke så redd for noe stor utgift her :P), men bare lurer på om noen har vært borti dette før?

Er ingen feilmeldinger på girkassa i vagcom, så da har vel heller ikke møller noe feilmeldinger og gå etter så tenkte kanskje om noen har vært borti dette før så kunne jeg tipset om det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke spilt av videoen jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke spilt av videoen jeg..

Prøv nå, var litt feil rettigheter på den :P

Eventuelt kan du se her:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordner seg nok med en software-oppdatering. Mtp at det ikke kommer opp feilmelding.

Får satse på det ihvertfall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordner seg nok med en software-oppdatering. Mtp at det ikke kommer opp feilmelding.

Får satse på det ihvertfall. :)

Ja det beste er jo om det er så enkelt. Greit og få på papiret hos møller at det har vært problemer da, tilfelle det skjer noe når garantien er ute :P (er vel sånn at så lenge problemet er registrert før garantien går ut så gjelder det også etter den går ut?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser flere på youtube har videoer om det samme..

Kassa mi går visst i nødmodus? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra møller, bilen står der nå. Blir ny girkasse og mechatronic på den :) Så får den igjen neste uke engang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.