#1 Skrevet April 26, 2005 er det noen som har lyst til å dele siin kunnskap ang polering med poleringsmaskin(regulerbar "vinkelsliper"-variant) Jeg prøvde på forskjermen i dag og fikk det vel sånn halvveis til... er det best å smøre ut polishen først og så bruke maskinen etterpå, eller bruker man maskinen til å påføre den? er det meningen å starte med lav hastighet og så øke den etterhvert, evt. påføre mer polish etterhvert som man polerer? skal man polere til polishen er borte og så bruke "vrengt polvott" på maskinen etterpå, eller skal man polere litt og så ta resten med "polvotten"??????? tips og triks mottas med stor takk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2005 Prøv å søk litt på forumet, dette er diskturet opp og ned i mente flere ganger tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2005 Polerer du med maskin må du være forsiktig med hastigheten. Du bør ikke ha for stor fart på maskinen og ikke trykke for hardt. Ikke legg hele kroppsvekta de på.Hold samme hastighet på maskinen. Polishen skal ikke poleres helt bort ved påsmørning.Skal ligge igjen en "hinne" du så fjerner med den vrengte polvotten din.. :-) Jeg mener at det er lettest og best å legge polish på lakken rundt der du jobber med maskinen. Da får du en jamn polering uten stopp og pauser. Velger du å ta polish på maskinen og så kjøre igang må du jo stoppe hver gang du skal ha på mer.Tungvindt spør du meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2005 er det noen som har lyst til å dele siin kunnskap ang polering med poleringsmaskin(regulerbar "vinkelsliper"-variant) Jeg prøvde på forskjermen i dag og fikk det vel sånn halvveis til... er det best å smøre ut polishen først og så bruke maskinen etterpå, eller bruker man maskinen til å påføre den? er det meningen å starte med lav hastighet og så øke den etterhvert, evt. påføre mer polish etterhvert som man polerer? skal man polere til polishen er borte og så bruke "vrengt polvott" på maskinen etterpå, eller skal man polere litt og så ta resten med "polvotten"??????? tips og triks mottas med stor takk!! Når jeg polerer med maskin, bruker jeg å føre på med laveste hastighet. Går ganske sakte nedover bilen, og sørger for å få god varme. Men viktig at det ikke blir for varmt da selvsagt. Så kjører jeg den opp på høyere hastighet, og tar av alt sammen. Etter det jeg har hørt, skal det vel ikke være varmere en at en lett kan ta på overflaten. Når det gjelder polvotten, er vel slike egentlig mest egnet til fjerning av riper. For den avgir mer varme en en vanlig polerpute. Jeg bruker autoglym polerputer på maskinen. Mye enkelere å arbeide med fremfor "ullvotter" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2005 Se også denne tråden som nettopp har blitt diskutert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...