#1 Skrevet August 9, 2012 hadde nylig bilen min inne og fikk byttet Reg reim og vannpumpe på den da jeg liker og få garantier på slikt arbeid om noe skjer i ettertid. det som er saken er at jeg leverte bilen inn da var det god og rød kjølevæske på den og da jeg hentet den igjen var det grønn kjølvæske på den med en svak rød tone når man kniper på radiatorslangen så det kommer opp i toppen på ekspansjonskaret og ser på det. jeg er ikke så innpå dette med diverse kjølevæsker men vet at de fleste audi kjører på rød. burde jeg kjøre ut igjen til de og få den byttet eller er det trygt og kjøre med ? kunne godt gjort det selv men er prinsippsak at de tar det på seg om det er de som har gjort noe feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 9, 2012 så lenge kjøleveska er beregnet for å gåilag med alu så skall det være greit, men det er typisk at den er rød. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 9, 2012 Det er anbefalt rød kjølevæske da da den er snillere mot aluminium enn blå/grønn. Rød og blå/grønn må ikke blandes sammen da det blir grøt ut av det, såfremt den røde ikke er av benevnelsen G12+ som skal være blandbar. Jeg ville ha gått over til rød igjen, men det er dog meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 9, 2012 Orginalt blir de vel ikke levert med det, men det er jo "nyere teknologi" så det er mange, inkludert meg som har byttet, så ser det litt friskere ut oppi motorrommet og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...