#1 Skrevet August 9, 2012 Hei. Jeg vurderer å sette på et såkalt Disel Tuning Kit på min Audi A6 2.5 TDIQ 180HK (4B) men får ingen fornuftige svar på om girkassen tåler nesten 100Nm mer. Noen som har chippet med boks eller ppc og vet noe om det?? Mvh Magnus Frisendal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 9, 2012 Tiptronic? Isåfall/uansett, nei. Ville heller ikke ha chippet en 2.5 TDi:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2012 Tip kassen du har tåler ca 430 NM, det er MAKS. Du har nå 370 Nm, så jeg ville ikke gjort det. Jeg Kjørte i 3 år med min, og var happy. Er en grunn for at OCT Tuning ikke leverer SW til den motor/gir komboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2012 Men både BSR og Dahlback MTM leverer jo chip til både motor og girkasse til denne modellen? Men må girkasse chippes hvis motor chippes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2012 Men både BSR og Dahlback MTM leverer jo chip til både motor og girkasse til denne modellen? Men må girkasse chippes hvis motor chippes? Ja! Det legges inn en momentbegrenser i girskiftene med ny SW. Chippet bil og org sw på tip, vil lage merkelige girskift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2012 Men både BSR og Dahlback MTM leverer jo chip til både motor og girkasse til denne modellen? Men må girkasse chippes hvis motor chippes? De fleste leverer chip til både motor og girkasse, men girkassene er ikke spesielt sterke. De er ikke spesielt sterke på orginal motor heller, og hvis du chipper er sjansen større for at du får symptomer på feil. ZF som er produsent oppgir 420nm som max på disse, og momentomvandleren er det svake leddet. Flere leverer program som begrenser momentet til 420nm, og typisk oppgir de fleste da et sted mellom 210-225hk. Jeg hadde selv en slik 180hester i 2007-2008, som ES chippet for meg. Det angret jeg på, da lovt effekt ikke sto i stil til kostnaden. Bilen ble sikkert mye sprekere, men det føltes ikke slik. Trolig pga strupingen av moment. Jeg vil derfor anbefale deg å holde denne motoren orginal, for da fungerer den tross alt bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2012 Ok. Da hører jeg på dere og legger den ideen på hylla:) Men green filter er ok? ca 8 % lovt effektøkning:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2012 blir vel kun mere lyd med åpent filter tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 10, 2012 Det er bare å kjøpe innsatsfilter, men de 8%'ene kan du se langt etter. :-) Bytt heller papirfilteret oftere. Disse motorene får ikke for lite luft orginalt heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...