#1 Skrevet August 9, 2012 Har en Audi A4 2,0tdi med motorkode BLB. Er en pumpedysemotor. Bilen starter lett når den er kald, men bruker 3-6sekunder på å starte når den er driftsvarm. Den starter alltid, men er utrolig irriterende at den ikke starter tvert. Møller finner ikke noe feil. Har byttet nesten alt som er av deler på den uten at noe nytter. Har teste ut litt selv. Prøvde å ta av kontakta til tempføleren og plugget på en løs tempføler jeg har liggende. Bilen "trodde" da at den var kald og startet tvert selv om den var driftsvarm. Tempføleren er selvfølgelig byttet tidligere uten at den ble bedre. Noen forslag? Bilen har forøvrig fått skiftet pumpedyser, tempføleren, innsugsspjeld, fødepumpe, ledningsnett til pumpedyser, alt av filtre, glødeplugger samt mye mer. Alt uten at det hjalp en pøkk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2012 Har akkuratt samme problem sjøl. Har skiftet masse deler sjøl uten resultat. Har fått vite att det kanskje er kamsensoren(G40). Skal prøve å få skiftet den til helgen. Kan gi tilbake melding visst det virker. Jeg har en Audi A3 2.0tdi (Bkd motor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13, 2012 Det må du gi meg en tilbakemelding på ja. Er det da et problem som du ikke får opp feilkode på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2012 Stemmer det ja. Møller finner ingen feil, så da sier dem bare det er helt normalt at den er sånn:P Men ingen andre jeg kjenner har samme problem med samme motor...noe må jo være galt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2012 På side 23,24 og 25 står det litt om hvordan G40 og G28 sensorene fungerer når dem ikke virker skikkelig, hva som skjer i nødmodus og att den blir tregstartet. Og hvor dem sitter. Gå inn på denne linken http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_316.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2012 Stemmer. Spent på å høre ditt resultat etter bytte. Har faktisk en liggende så bytter den tvert hvis du får en bil som starter som den skal. Hørs! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2012 Leste linken du la ved. Får en følelse av at dette kan være riktig spor:-) Jeg merker i tillegg vibrasjoner i motoren rett etter oppstart. Det er jo også nevnt ser jeg. Skifter du kamsensoren selv? Tok av dekslet foran registeret i dag. Ser jævlig trangt ut og noe usikker på hva jeg må demontere for å bytte den ut. Venter på ditt resultat først tror jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 14, 2012 Ja det ser trangt ut. Tror kanskje jeg må av med reimen... Skal skifte den i helgen på verkstedet der min bror jobber, så får håpe det er det som er gale nå da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 14, 2012 Jepp! Har du byttet andre deler eller gjort andre ting for å finne ut av problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2012 Jepp...har skiftet Luftmengdemåler, map sensor, temp måler pol2, glødeplugger, turbo, innsugspjeld++ Kom ikke på hva annet jeg har skiftet men har kvitteringer på alt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 19, 2012 Måtte av med regreim...så fikk ikke vite om det var kamsensoren som var gåen. Skal skifte regreim om et par uke. Tar ikke sjansen på å ta av regreimen å bruke den om igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 19, 2012 Ok, regnet med det. Mulig jeg prøver å bytte den før, men får holde hverandre oppdatert:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...