Trenger hjelp til dimensjoner på felg/dekk til min Bora

Anbefalte innlegg

Da har jeg senka bilen og som jeg egentlig viste så kom felgene til å bli for store :P

Det er en 2001 Bora. I dag står det på 4 stk. like felger med 19", ET30, 8.5 breie med dekkdim 235/35/19.

 

Lurer på å gå ned til 18" ET??, 8.0 breie med dekkdim 225/40/18 for å få litt mer komfort. Hva tror dere om det?

 

Er det slik at viss jeg har 8.0 breie, med ET35, så stikke de like langt ut som 8.5 med ET30?

vil ha de godkjent i vognkort også, så ET35 er vel lettere? Org. er 36.

 

Bak ser det ganske ok ut med 8.5 breie, men er trangt om plassen. Fremme har "felgkantbeskytteren" på selve dekket bltt frest ned 2-3 mm etter å tatt borti ringene på senkesettet :P

 

:confused:

 

Vil ha noe ala dette, bare med sort senter. Større brønn bak enn fremme osv.

dodgespacer%20134.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluss minus 7 på ET mener jeg... rulleomkrets kan maks være pluss minus 5% og LI (loadindex) må minst være det som står i vognkort... bare noe å huske på hvis du skal godkjenne

 

Sånn ellers kjørte jeg 18x9,5 ET 35 på min golf 4 bak med 225/40-18 og det funka gull.. men vet ikke hvordan det er i forhold til bora...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg senka bilen og som jeg egentlig viste så kom felgene til å bli for store :P Det er en 2001 Bora. I dag står det på 4 stk. like felger med 19", ET30, 8.5 breie med dekkdim 235/35/19. Lurer på å gå ned til 18" ET??, 8.0 breie med dekkdim 225/40/18 for å få litt mer komfort. Hva tror dere om det?

 

Er det slik at viss jeg har 8.0 breie, med ET35, så stikke de like langt ut som 8.5 med ET30?

vil ha de godkjent i vognkort også, så ET35 er vel lettere? Org. er 36.

 

Bak ser det ganske ok ut med 8.5 breie, men er trangt om plassen. Fremme har "felgkantbeskytteren" på selve dekket bltt frest ned 2-3 mm etter å tatt borti ringene på senkesettet :P

 

:confused:

 

Vil ha noe ala dette, bare med sort senter. Større brønn bak enn fremme osv.

 

19 tom hadde gått fint det med høyere offset og/eller smalere dekk, f.eks 8,5x19 ET35 med 225/35 dekk. 225/40 18 er akkurat like stort som 225/35 19, bare mer dekk og mindre felg. Kan godt hende det hadde holdt å få ET35 på felgene med 235 dekkene også, subbinga starter akkurat i dette området og 5mm utgjør mye.

 

8,5 tom ET35 stikker like langt ut som 8 tom med ET29. Dette er fordi 8,5 toms felgen bygger 1/4 tomme (=6mm avrundet) lengre ut og inn (1/2 tomme tilsammen) og det tilsvarer 8 tom med 6mm lavere offset (lav offset = felgen langt ut, ikke omvendt).

 

Iht den info jeg sitter på er orig.ET/offset på Bora 38 (avhenger av om bilen står på 15-17 toms, kan godt være 36 på felgene dine) og da fungerer ET35 utmerket, uavhengig av felgstørrelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått pris på et sett nye felger med dekk nå.

 

8.5 - 19" - ET35

 

Toyo dekk 225/35/19

 

Hadde bilen på bukk i dag og heva bilen litegrann og her er klaringen jeg har fremme. Litt skeptisk til nye felgene når de går enda 5 mm inn(før ET30 nå ET35)? Kan nevne at jeg ikke har tatt 4hjulskontroll enda, så da må jeg vel justere camberen fremme litt og da får jeg mer plass fra felg til senkesett også?

 

20120818141632.jpg

20120818141648.jpg

20120818141720.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sette på 5mm spacer da så går det nok virkelig trangt der nå ser jeg: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil helst slippe å bruke spacere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. du har allerede slip en par mm inn i dekket ser det ut som? Stemmer det? Er jo ikke så veldig heldig med tanke på dekksidene da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer. Var en veldig stor felgkantbeskytter på dekka itilegg til de heller skulle vært 225

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier seg jo selv du må space her, ellers smeller det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke mulig å godkjenne felger med spacere? Må tydeligvis finne felger i 8" heller da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke mulig å godkjenne felger med spacere? Må tydeligvis finne felger i 8" heller da..

 

Nei du må ikke det emn du må ha et som får felgen lengere ut er det for trangt med et30 blir det dårlig med et 35. Du skulle vel hatt et 25 foran.Er vel like god plass foran på bora som på golf vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei du må ikke det emn du må ha et som får felgen lengere ut er det for trangt med et30 blir det dårlig med et 35. Du skulle vel hatt et 25 foran.Er vel like god plass foran på bora som på golf vel?

 

Men jeg vil prøve å få de godkjent, og original ET er 36.. Så hvor lavt kan jeg egentlig gå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg vil prøve å få de godkjent, og original ET er 36.. Så hvor lavt kan jeg egentlig gå?

 

Et26 skal vel være mulig og få godkjent med tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.