#1 Skrevet April 26, 2005 hei! har en Golf 2 td som kun holder temperaturen lav nok uten termostat. har kjørt ett par veker uten termostat å de har funket ganske greit, men tar jo sinnsykt långe ti å få opp tempen. har tidligere prøvd med uorg termostat fra mekonomen men funket dårligt, så blei eg tipsa om at org termostat ville funke bedre, men va lika håplaust de og. begynte å koka itte nåken mil. har prøvd å tvangskjøra kjøleviftå uten at de hjelpe. kjøre ca 1,3 i ladetrykk å godt justert pumpe, men siden de funker bra uten termostat så bør vell kje de ha nåke å sei el? er fin farge på kjølevatne å uten grums. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2005 Sjekk at lokket på ekspansjons tanken er tett. Dersom dette lekker får du ikke trykk på systemet. Kjører 1.4 bar+ på min 1,6 men har her montert en stor IC i front. Pumpa er nok oppstilt får ikke tomgang under 1000 o/min. Har aldri kokt for meg, har kjørt ca 100000Km etter trimming nå (totalt har bilen gått over 400k nå...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2005 Ok takk for tipset. ska prøva de nå å sjå ka så skjer. vist ikkje blir de vell ut me termostaten igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2005 Ok takk for tipset. ska prøva de nå å sjå ka så skjer.vist ikkje blir de vell ut me termostaten igjen. En enkel test er jo bare å la det bli litt varme i motoren å klemme på slangen til radiator denne skal være knallhard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2005 har prøvd, å de e trykk på systemet. har bytta lokk og, men akurat lika jævla varm. va innom et verksted idag å dei meinte de konne vara ei luft lomme så la seg i vannpumpå? de så e merkligt e at den nedre slangen på radiatoren som går te vannpumpå e nesten kald, men den øverste blir ekstremt varm. kan jo kje var sirkulasjon i systeme? har bytta radiator å vannpumpå og foresten. har og prøvd å fulla vatn rett i slangane, desuten kjeme de vatn i den tynne returslangen te ekspansjonstanken. nåken så har vore borti nåke liknanes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2005 vis du sa at den ene slangen på radiatoren var kald, da kan det jo være at radiatoren e tett..?? (eller for dårlig gjennomstrømming) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2005 ja konne kanskje tru d, men si den e bytta å an holde tempen heilt fin uten termostat sjøl me skikelig grisekjørin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...