#1 Skrevet August 11, 2012 var på verksted med bilen(Audi a4 2002 1.8TQ AVJ) i går, de skulle bytte toppdekselpaknig og vannhus(bakkant av topp). siden det hadde lekket olje og kjølevæske her og der ble det også tatt en vask av motor. da jeg var på tur hjem merket jeg at turboen ladet ekstremt mye, ble max drag i bilen,fra ca 2000 og oppover, høyt sus fra den, før den plutselig kutter helt. Hvis jeg drar på vidre virkere det som turboen "stanger mot en vegg", rykker å napper uten å gi noe særlig kraft. sjekket litt rundt og fant en sprukket slange fra turbo til N75, den som går inn på undersiden av N75, peker ned(ladetrykk?), den ble byttet, sjekket da samtidig de fleste andre slanger ol fra/til turbo uten å finne andre lekasjer. testet den etter bytte, men problemet er der fortsatt.... noen som kan ha noen anelse om hva som kan være problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2012 kan det være en annen slange som er gåen? nå vet ikke jeg hva suselyd du har men jeg fikk det fra passaten min (dog diesel) men da hadde lagrene i turboen røket.. min stanget ikke som du forklarer da, men hadde en høy suselyd fra turboen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...