#1 Skrevet August 12, 2012 Heisann.. Så der rauk clutchen, kom ein einaste stor røyksky når eg girte te andre.. Så nå må eg skifte den alikvel, så da kan eg jo likegreit oppgradere litt fra den orginale! Bilen er bare chipet til 195, og det kommer ikkje til og bli noe mer i den, så alt eg trenger er en clutch som takler litt mer en dette, så den tåler det:) Noen som har tips til clutcher? og evt sider og se på, både innland og utland. Og er det veldig trangt og få ut den girkassa? Kan ikkje si eg gleder meg så veldig nei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2012 Personlig hadde eg godt for orginal igjen. Jeg har ca samme setup og klarer meg fint med orginal. Skifter du til andre, kan det gå ut over hardheten du på clutch pedalen. Men dette er det 100 forskjellige meninger om. http://www.audiworld.com/tech/eng48.shtml Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2012 Eventuelt så har 1,8ts en sterkere clutch som passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2012 Hardheten på pedal forblir om du ikke skifter til kraftigere trykkplate. Som jeg mener ikke trengs på kun chip oppsett. Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2012 Bilen er jo i daglig bruk, så ikke så altfortung clutch er nok posetivt ja motoren yter 195 hk og 280 nm me denne chipen (står det nå da..) Følte den orginale clutchen sleit litt på 4 og 5 gir, da man fikk en during i bilen når den ladet for fult. Eller den rett og slett var dårlig, bilen er gått 184.000 så. Sitter og tenker litt på svinghjulet og.. siden det kom en røyksky etter bilen, må jo dette ha gått ganske varmt! skal demontere og se, mensålenge svinghjulet ikkje har merket etter clutchen har kom inn til metalet, og ikkje er farget, så er denne fult brukbar igjen, eller va? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2012 noen som har plukket av girkassen på en fwd 1,8t her? Motorkode AWT. Såg på guiden te quattro, men vil jo tro det er litt forsjel på kassene... Og er det dobbelmasse svinhjul på disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2012 Fant dette kite her! Og syntes dette såg ganske bra ut, tåler 350 hk (er jo oppimot 200 på min, så holder jo i massevis!) også er den clutch som er oppgradert fra 228mm til 240mm, og eg blir kvitt dobbelmasse svinghjule... + litt gøyere motor respons:) Er klar over litt div lyder man kan få, hehe. Men dere me litt peiling, ser dette bra ut? Burde jo holde i massevis, og det er komplett kit til 5600 + frakt. Bare svinghjule i norge koster jo 9000kr......... det for orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...