Hvordan komme til oljepluggen A8 D2

Anbefalte innlegg

Har kikket såvidt under bilen og ser at den er dekket av en stor plastplate under hele fronten..

Hvor godt sitter denne fast?

Går det an å komme til og få denne av ved å kjøre bilen opp på en liten rampe? Tenker på noe slikt:

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Bilrampe-2-tonn-15803/

Eller finnes det noen andre triks for å få tappet olja fra bilen?

Har egentlig lite lyst til å sette den på verksted for at de skal gjøre det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oilchange7.JPG

Spørs litt hvilken motor du har men du tapper av olja ved å skru ut bunnpluggen så renner det ut.

La det stå å dryppe godt fra seg, gjerne 10-15min.

Så bytter du filteret og skrur i pluggen med ny pakning. Heller på olje igjen. Fiks ferdig.

Skrå bukker kan funke bra hvis pluggen sitter i bak kant av bunnpannen slik at du her tilten riktig vei.

Er den i midten av panna så vil du ikke få ut all oljen da noe vil ligge igjen i bunnpanna.

Kan evt trille bilen av bukkene for å tappe ut resten og så få montert tappepluggen mens bilen står på bakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det.

Skal se om jeg ikke kan få prøvd meg på dette til uka.

Har skiftet olje før så det går nok bra, er bare litt stress når det er så godt pakket inn :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk filter i samme slengen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

org filter er billig med klubbrabatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

org filter er billig med klubbrabatt :)

Hvor? :D

Kjøpte på Meca sist, er disse originale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun hos Audi at du får originale filter ;) Men det er ikke dermed sagt at filter det står f.eks. Mann eller Bosch på er dårlige, det er de nemlig ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare du ikke kjøper biltema ;)

Er flere som har opplevd at disse kolapser innvendig. Og de koster gjerne 70-90 kontra 100-150,- på Møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha..

Nei takke meg til Bosch..

Er ikke så kjip at jeg putter biltema-saker i en A8 :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.