Multiknirk - Kan noen beskrive denne lyden?

Anbefalte innlegg

Jeg har også litt dunking på høyre side til tider. Har en sterk mistanke om at dette er drivknuten som er gåen. Noen som vet noe om garantitid på denne?

Evt. Pris/innbytte.

96 mod Audi A4 quattro gått 193'000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multiknirken høres mer ut som gummi som gnisser mot metall. Ikke som dunking..

 

Det kan jo være fjærbeinslager eller dogbones, om det er det på A4'en. Ta deg en tur til AutoTeam på lørdag, så skal vi se på det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så er det bare garanti på de nedre bærearmene foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På møller ryen sa de at det var på alt inntil 100k og kun nedre fremere inntil 200k.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også litt dunking på høyre side til tider. Har en sterk mistanke om at dette er drivknuten som er gåen. Noen som vet noe om garantitid på denne?

Evt. Pris/innbytte.

96 mod Audi A4 quattro gått 193'000

 

Hadde selv dunk eller klunk, spesielt når jeg trillet over ujevnheter uten gasspådrag. Det var slakke i nedre bakre bærearm høyre forran som måtte byttes. For 1 år siden ble venstre bakre forran byttet. Kostet flesk på Audi Sentret Forus. Nesten 3000 inkl. deler og arbeide.

 

--

Torge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde selv dunk eller klunk, spesielt når jeg trillet over ujevnheter uten gasspådrag. Det var slakke i nedre bakre bærearm høyre forran som måtte byttes. For 1 år siden ble venstre bakre forran byttet. Kostet flesk på Audi Sentret Forus. Nesten 3000 inkl. deler og arbeide.

 

--

Torge

 

Jeg har den lyden du beskriver, at det klunker ved kjøring over ujevnheter.

I tillegg, har jeg en annen dunkelyd når jeg kjører rett frem (av og til) og ved høyresvinger.

Har også fått en knirkelyd på venstresiden bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket stab.stagene? Jeg hadde klonkelyd på forrige Audien og byttet stab.stagene på begge sider(billig tror det var ca 700,- for begge) og da forsvant lyden. Dessuten slipper man forstillingskontroll ved bytte av disse.

 

Knirkelyden kan beskrives som et esel som "hyler" både på inn- og utpusten visst du har hørt de... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg høytrykkspylte grundig alt i forstillingen og knirken er borte!!! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg høytrykkspylte grundig alt i forstillingen og knirken er borte!!! : smil :

Da kommer den nok tilbake om ikke så altfor lenge...

Problemet med knirkinga var vel at det var tetningene som var dårlige, for så at det kom skitt og annen dritt innpå leddet?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde dunking på min forrige passat, da var det nedre bakre bærearm som var utslitte.. så det kan og være det. dette bytter du selv, er ganske lett jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.