#1 Skrevet April 26, 2005 Broderen var ute å kjørte med 80en sin, da det plutselig kom to smell fra potta, før bilen døde. Sjekket om det var gnist på pluggen, og fant at det kom en liten gnist akkurat idet den begynner å dra på starteren. Etterpå er det dødt... Noen som har peiling på hva dette kan være? hal-giver? coil? Hadde samme "gnisten" hvis jeg kobla tennpluggen rett på coilen også. Kan legge til at den har vært litt tungstartet tidl. selv med nye plugger, ledninger og fordelerlokk/rotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2005 Tenningsmodul ? Visst det sitter det på denne ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2005 Tenningsmodul ?Visst det sitter det på denne ? Finner ikke noen tenningsmodul. Hvor sitter denne i tillfelle da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2005 På typ 89 sitter den en modul på venstre side i fot.brønn (bak det såkalte sparkepanelet). Tenningsystemet består stort sett av denne,coil og fordeler. så vil tro feilen ligger her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2005 På typ 89 sitter den en modul på venstre side i fot.brønn (bak det såkalte sparkepanelet).Tenningsystemet består stort sett av denne,coil og fordeler. så vil tro feilen ligger her. Dette er en 92mod. Men skal se om jeg finner denne. Vil en gåen tenningsmodul gi disse symptonene? Hva gjør egentlig tenningsmodulen? hvorfor er den der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2005 tja ikke sikker på B4, men ta en titt på samme plassen. Eller på motsatt side ved gassfoten (bak teppet). Hva den gjør, tja. ikke 100% sikker her. Men vet den får signal fra hallgiver (i fordeler) samt at den registrer turtall. Så den har nok med forskyvning av tenning og gjøre ved de forskjellige belastinger (sammen med vacuum). Denne kan forøvrig testes, men husker ikke dette i hodet. Står bla i haynes sine bøker og seff bently. Sikkert noen andre her som kan slå opp på dette (er offshore uten bøker).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2005 tja ikke sikker på B4, men ta en titt på samme plassen. Eller på motsatt side ved gassfoten (bak teppet). Hva den gjør, tja. ikke 100% sikker her. Men vet den får signal fra hallgiver (i fordeler) samt at den registrer turtall. Så den har nok med forskyvning av tenning og gjøre ved de forskjellige belastinger (sammen med vacuum). Denne kan forøvrig testes, men husker ikke dette i hodet. Står bla i haynes sine bøker og seff bently. Sikkert noen andre her som kan slå opp på dette (er offshore uten bøker).. Takker for svar. Tror jeg kan få tak i en hayns bok. Der står det kanskje mere om hvordan jeg sjekker halgiver og coil også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 27, 2005 jo jeg mener det også står der. Har boka hjemme, men er ikke der før 4 mai. om du ikke har funnet ut noe til da. Gi et hint så skal jeg titte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 27, 2005 jo jeg mener det også står der. Har boka hjemme, men er ikke der før 4 mai. om du ikke har funnet ut noe til da. Gi et hint så skal jeg titte! Håper den er i gang før det. Men takker for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2005 Målte om det kom pulser inn på coilen. Det gjorde det ikke. Utifra det jeg skjønner er det halgiver som er gåen. (Byttelånte coil og tenningsmodul fra en annen bil, men like dødt..) Så nå må jeg bare skaffe ny fordeler, så er bilen igang igjen...håper jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...