Anbefalte innlegg

Bilder tatt av Germancarfans.com. I følge dem så vil S6 bli drevet av en 5.2 liter V10 FSI på 440 hk. De mener også at samme motor med 5.5 liter volum vil bli brukt i neste RS6, da med 550 hk. De sier også at den vil i utgangspunktet komme med en 6-trinns tiptronic, men at en 7-trinns DSG kan komme på et senere tidspunkt.

 

2x 5 sylindre = helt rått! :tilber:

 

NyS61-vi.jpg

NyS62-vi.jpg

NyS63-vi.jpg

NyS64-vi.jpg

NyS65-vi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorstørrelse og effekt høres jo helt sykt ut. Men er det en tilfeldighet som gjør at de kommer med V10 like etter nye M5'en? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det en tilfeldighet som gjør at de kommer med V10 like etter nye M5'en? : klø :
Er nok det ja, vil tippe disse V10'erne fra Audi er basert på motoren fra Gallardo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror IKKE det er ren tilfeldighet at den kommer med V10 like etter M5 gjør dette. WMB har jo i lengre tid vært åpne med at den nye M5 ville komme med V10, så da er nok ikke avgjørelsen vanskelig i Ingolstadt. Det er en vanvittig prestisje-kappkjøring i Tyskland når det gjelder slike ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Per sier er det neppe en tilfeldighet, men, jeg er uenig i foreslåtte motoralternativer.

 

På en motormesse i statene ble en helt nyutviklet 5.2 V10 FSI vist frem i februar 2004, denne ga da 440hk. På samme messe ble en 5.0 V10 FSI Bi-turbo også vist frem, denne ga 600hk, jeg tipper S6 får 5.2'en og RS6 får 5.0 og at dem lar neste Murcielago'n enten får en overladet utgave av 6.0 W12'ern for å ta opp kampen mot blant annet Koenisegg etc eller, som Gallardo, får beholde sin gamle "power-plant" :)

 

Men, dette er bare mine tanker om det hele, kan jo være Audi tenker noe annet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og at dem lar neste Gallardo enten få en overladet utgave av 6.0 W12'ern for å ta opp kampen mot blant annet Koenisegg etc eller få beholde sin gamle "power-plant" :)

 

Det tviler jeg sterkt på fordi Gallardo er "lillebror" i Lamborghini-familien. Hvis det er noen bil der i gården som konkurrerer mot en Königsegg så er det helt klart Murcielago.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og at dem lar neste Gallardo enten få en overladet utgave av 6.0 W12'ern for å ta opp kampen mot blant annet Koenisegg
Gallardo kommer aldri til å ta opp kampen med Koenigsegg, det er jo et helt annet marked og segment. Men siden Lamborghini gjør som kundene ønsker, får du nok en Murcielago som går fortere enn Koenigsegg'en hvis man betaler nok : smil :

 

På en annen side, så kjenner vel folk til hvordan Audi kom inn på tanken å kjøpe Lamborghini, så at V10'erne er basert på hverandre til en viss grad er rimelig klart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tviler jeg sterkt på fordi Gallardo er "lillebror" i Lamborghini-familien. Hvis det er noen bil der i gården som konkurrerer mot en Königsegg så er det helt klart Murcielago.

 

Beklager, my fault, mente selvfølgelig Murcielago'n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koselig å se at Audi sine S biler blir mer og mer fantasibiler i Norge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koselig å se at Audi sine S biler blir mer og mer fantasibiler i Norge...

 

tja, en ny S4 har vel ligget rundt 1mill i nypris i mange år nå, er vel sikker flere som kjøper ny eks. S4 nå enn for 5 år siden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel færre som kommer inn som bruktimport vil jeg tro.

V10 og 5 liter er jo snadder for statskassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....og når var det Audi begynte med DSG? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men for å nevne en ting, er det ikke rein skjær utnyttelse og bruke Lamborgini til utvikling av nye versting-motorer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men for å nevne en ting, er det ikke rein skjær utnyttelse og bruke Lamborgini til utvikling av nye versting-motorer??

Det er nok andre veien... Lamborghini har selv (videre)utviklet V12'ern sin i Murcielagoen, mens Audi har stått for V10'ern i Gallardo. Lamborghini tok i 1997 eller 98 kontakt med Audi for å høre om de kunne "låne" 4,2 litern til en baby lambo, og det ene førte til det andre og Audi kjøpte Lambo ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V10 og 5 liter er jo snadder for statskassa.

 

Spiller ingen rolle om den er V6, V8 eller V10, det er kun at den er på 5 liter har xxx hestekrefter og veier xxxx kilo som drar penger inn i kassa.

 

.....og når var det Audi begynte med DSG? : klø :

 

I fjor. Du tenker sikkert på SMG som er BMWs girkasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om den er V6, V8 eller V10, det er kun at den er på 5 liter har xxx hestekrefter og veier xxxx kilo som drar penger inn i kassa.
Skulle ikke forundre meg om det snart kommer sylinderavgift og : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om den er V6, V8 eller V10, det er kun at den er på 5 liter har xxx hestekrefter og veier xxxx kilo som drar penger inn i kassa.

 

 

 

I fjor. Du tenker sikkert på SMG som er BMWs girkasse.

 

Niks, jeg vet at SMG er BMW :o

 

Men nevn ên Audi med DSG?? Ingen av dem nye i allefall, sitter Multitronic og Tiptronic i Audi, avhengig av motor.

DSG sitter i VW-bilene....

 

Slektskapet oppi veien her har henholdsvis 2005 A4 2.0 TDI med Multitronic og 2005 Audi A6 3.0 TDI med Tiptronic.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke si det høyt til noen av "dem"! :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nevn ên Audi med DSG?? Ingen av dem nye i allefall
Nye TT 3,2 V6 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også A3 3.2 og 2.0 TDI er å få med DSG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.