#1 Skrevet August 13, 2012 Hei. Har en RS2 som ikke er helt god. Stoppa bare plutserlig endag når dama var ute og kjørte. Etter et lite pådrag i 3dje gir. Starte opp når en prøver men stopper med en gang nesten igjen. Om jeg pumper forsiktig på gassen får jeg til å holde den på gående, fra 1000o/min til 3500o/min ca.Trykker jeg gassen rett inn stopper den. Når den bare starter og stopper kjenner jeg greit med bensinlukt ifra luftfilterboksen. Så tok jeg ut kontakten på LMM, da starta den og alt var ok på tomgang. Kunne gi gass og greier. Prøvde å kjøre en tur på plassen da og det gikk men ikke noe effekt å snakke om. Den gikk vel på nødprogram ettersom LMM var utkobla. Virka som turboen begunte og lade men at lufta gikk ut:p Noen som vet hvordan den går på nødprogram? Og er det LMM som er gåen? Eller kan det være falskluft eller en slange som har hoppa av:p Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2012 høres ut som en slange som har hoppet av! sjekk alle slanger og klemmer at de er på plassen sin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13, 2012 Garantert slangesprekk, kjenn under den lille belgen som går inn på spjeldhuset. Er det oljefilm under der har du synderen. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 13, 2012 Prikk likt som jeg hadde på gamle bilen (Merce) når en vakuumslange hoppet av ved gasspjeldet (falsk luft). Om det ikke er den slangen Jan Breder snakker om (som jeg ikke aner hvilken er, da jeg kan null om RS2, femmere, osv), sjekk andre slanger som går inn til spjeldhuset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2012 Takk for svar:). Så over alt av slanger fremme i mottorommet idag å finner ikke noen løse eller sprukne slanger:p Noen spesielle plasser jeg må se etter dette? Prøvde og starte litt å satet på LMM etter jeg hadde startet den. Den stopper da:p men gir jeg gass når jeg setter den på så klarer jeg og holde den gående litt før den drukner i bensin og gurgler bare på rundt 1000o/min samtidig som den ryker meget svart. Starter igjen når jeg tar av LMM og starter den:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2012 Er så godt som helt sikkert at du har en slange som har hoppet av, eller revnet skikkelig. Gå over ALLE slanger mellom LMM, IC og Innsug igjen. Små som store! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2012 Siden jeg ikke vet hvordan ting er nedi motorrommet på en RS2, så blir det nok litt "ut av det blå". Men på Merca jeg hadde, så satt det en slange rimelig godt gjemt på understiden av spjeldhuset. Umulig å se den, så man måtte føle seg frem. Denne hadde hoppet av, og da var det enda verre. Ingen slange å finne... Men en kollega en en kompis kjente disse mercene inn og ut, fortalte hvor slangen skulle være. Rotet litt rundt, fant en slange som lå på en liten kant (flaks at den ikke falt ned på bakken). Satt den på igjen, og da var alt som normalt. Så det kan være at du må bruke fingrene og leite litt ekstra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 14, 2012 Takker for alle svar folkens. Fant en slange på undersia av turbon te slutt som hadd ramla av. Trangt som få men bile e tebake te normalen igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...