Stopp i 1 sek før drar på.

Anbefalte innlegg

2001 passat 1,9 TDI 4-motion MTM. Si jeg ligger bak en bil og skal kjøre forbi. Gir full gass. Bilen øker farten i 1-2 sek. Så kommer et stopp på 1 sek før den drar på. Dette er uansett om jeg girer ned eller ikke. Under 1800omdr øker ikke farten så fort og da er det ingen problem å gi full gass.

 

Er dette normalt eller er det noe galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt virker det ikke nei. Kan det være luftmengdemålern som må renses/erstattes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter denne luftmengdemålern? Er det noe jeg kan rense selv?

 

Andre ting det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LLMen din sitter rett foran luftfiilterboksen din. den ser ut som en del av slangen som kommer inn i luftfilterboksen og har en ledning som kommer ut av den på over siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme symptom på bilen til en kompis av meg. Defekt luftmengdemåler ifølge TS-Racing iaffal.

 

Rense eller bytte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Passaten på oljeservice på Møller Nord. De byttet luftmengdemålern og kjørte en tur. Men hadde ikke merket noen forskjell så de satt på den gamle igjen. Da hadde jeg bare en lugg etterpå dette og kjørte bra i endel dager. Men nå er det utrolig mye lugging igjen. Så håper noen av dere kan komme med noen forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lest av feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fant ingen feil på kodene. Derfor prøvde de å bytte luftmengdemåler.

Men de merket ikke noe før og etter. Altså ikke noe unormalt merket de. Så de kørte vel bare en lite tur. Kommer ikke hele tiden. Men oftere og oftere. Så det kan kanskje være måleren?

 

Noen som har en tegning eller bildet av hvor den sitter. Så jeg vet ca hvor leg skal lete?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.