#1 Skrevet August 14, 2012 (endret) Hallo! Har fått litt problemer med min Corrado g60. Det startet med at bilen plutslig begynte å rykke noe voldsomt (som at den ikke fikk skikkelig gnist) når jeg kjørte med normal gass. Og om jeg ga full gass rykte den mellom 2000 og 3000 ca for så å gå normalt å akslerere som den skal. Kjørte så bilen hjem, og gjorde ingenting før senere på kvelden. Da startet bilen å gikk fint på tomgang, men rusket å hostet når jeg holdt gassen på 2500 ca. og stoppet gjerne når jeg slapp gassen igjen. Gjorde jeg dette 2-3 ganger ville den ikke starte på en stund (20-30min). Bilen gikk som sagt fint på tomgang, men stoppet med engang jeg satt den i gir, og belastet motoren. Men nå starter den ikke i det hele tatt, og er ikke etter det engang når jeg prøver.. Har byttet coil, så det er ikke den. Har også sjekket at den får bensin, og at der er gnist. (dog litt lite på den ene pluggen kansje, men vil jo tro at den ville starte, eller nesten i hvertfall) Tenkte å prøve å bytte alle pluggene, men har ikke fått tak i nye enda.. Noen som har noen ideer om hva dette kan være? mvh Kriss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2012 Stor vakumlekkasje? Vet ikke om de motorene kan reagere slik på det jeg eventuellt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2012 start med det lette - plugger >rotor > rotorlokk deretter - blå tempsensor > wot/idle brytere på spjell > lambda > vakuumslange til ECU deretter - ledningsnett og jordingspunkter evt bare hoppe rett til ledningsnett og jording Digifant 1 er noe gammalt ræl blitt så forvent dårlige jordingspunkter, irrede ledninger etc. dette er ikke helt bra for hjernen sin del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2012 (endret) Takk for kjapt svar! Så var det min motorkunnskap da.. Er det noen måte å sjekke at wot/idle brytere, lambda, blå tempsensor ikke er gåend uten å bytte dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2012 Det var forresten en lekkasje på slangen til veivhusventilasjonen! Denne fekk jeg tetta med litt super lim, og det så ut til å bli tett. Da starta bilen, så ut til å gå fint, så jeg rygga den ut av garasjen som at ingenting var galt, men i det jeg satte den i 1.gir og skulle kjøre stoppet den.. Dette var siste gang den startet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2012 (endret) Da startet den! Var noe så enkelt som at ledningen til dysene var løs.. Og jeg som klønet så lenge. Lærer så lenge man lever! Fant forsåvidt ut at registeret har vært feil, og at klemmen på fordeleren var løs.. litt av en nisse som har skrudd på denne bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...