Anbefalte innlegg

Hei. Har start problemer med bilen og trenger litt teknisk hjelp her!

 

Bilen gikk på 5cyl så gikk den til 4 kjørte rundt på 4 cyl i en dag.. så etter noen dagers pause gikk den på 3 så 2 ... så død..

Bensinpumpa funker ikke, men kan kjøres direkte med strøm. (Ny pumpe forresten)

Rele = nytt og klikker IKKE når man vrir om tenningen. Dette som er hovedproblemet tror jeg.

 

Nytt= Dyser

G4

G28

Hallgiver.

Hjerne.

 

Har prøvd bror sin diagnose = ingen kontakt. kjøpte billigkontakt fra ebay kansje den som er problemet?

Dysene åpner heller ikke om man kjører pumpa direkte.: bh :

Noen som vet hva som driver bensinpumpe rele+strøm til pumpa? 5amp med hjernen er hel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På disse starter ikke pumpen før den får signal ifra kamsesor, hvis den ikke funker vil ikke releet slå inn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På disse starter ikke pumpen før den får signal ifra kamsesor, hvis den ikke funker vil ikke releet slå inn :)

 

Hei. Hallgiver er blitt bytta. Måler 0.48 kohm tror jeg det var.

Så den er jo i orden. Er HELT ny den forresten.

 

Sånn som jeg har forstått det så går strøm gjennom ECU>Hallgiver>Rele>Pumpe right?

 

Men kan jo selfølgelig være den er defekt når jeg tenker meg om.. Siden pakken var litt banka da jeg fikk den levert. : eek :

 

PS Hvor mangen ohm skal det være på hallgiver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Hallgiver er blitt bytta. Måler 0.48 kohm tror jeg det var.

Så den er jo i orden. Er HELT ny den forresten.

 

Sånn som jeg har forstått det så går strøm gjennom ECU>Hallgiver>Rele>Pumpe right?

 

Men kan jo selfølgelig være den er defekt når jeg tenker meg om.. Siden pakken var litt banka da jeg fikk den levert. : eek :

 

PS Hvor mangen ohm skal det være på hallgiver?

 

 

ECU>Hallgiver> ECUPumpe ;)

 

Hadde ikke stolt på ebay kabel, men sjekk sikring også, husker ikke nr men er samme som hornet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ECU>Hallgiver> ECUPumpe ;)

 

Hadde ikke stolt på ebay kabel, men sjekk sikring også, husker ikke nr men er samme som hornet

 

Hei. Har gått gjennom alle sikringer, alle er ok. Sjekket med multimeter kontakt på alle. Sjekket stort sett alt, men noen som vet hvordan kan jeg sjekke om hallgiver er defekt eller ikke? Kan være jeg ble solgt one of a kind som er ødelagt. Typisk min flask ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes å huske du kan sjekke med multimeter med du kjører starteren, enten skal den veksle mellom jord å ikke jord eller du kan se den veksler melloin motstand og uendelig motstand...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du finner mye lesestoff i samletråden for 2,2 20VT

 

Hei. Takk for tipset, har gått gjennom alt der, mye lignende der som tilsvarer hallgiver satser på og få bytta den igjen. Er ikke noe som tilsier det er noe annet med tanke på jeg bytta alt mistenkelig.

 

Skal få sjekka dette i morgen. vedder på den ha kuka seg :P fått tak i ny hallgiver i dag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann en nylig oppdatering.

Fant ikke ut av feilen, så sendte den til verksted.

Fant ut det var feil med noe strøm venstre siden med relerekken der.

Dysene åpner seg nå, men bensinpumpen starter ikke pga RELE klikker IKKE (men jeg gjør snart)

 

Ny hallgiver på bilen så skal ikke være den som tuller seg.

 

Mulig og koble strøm fra hallgiver direkte til rele så det "klikker" da og gir strøm til pumpa?

 

eller vile det bli noe annet tull på andre ting?

 

Mvh Steffen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det målt spenning på triggeren til Bensinpumpe releet?

Dette signalet kommer rett fra ECU etter at det har oppdaget at motoren er på vei rundt (HAL giver bak kam)

Hvis det ikke kommer spenning på triggeren på releet så er nok ikke HALL giveren helt bra...

Disse er heller ikke "bare-bare" å måle heller da dette er en halvleder..

 

Sjekk også at HALL giverene (RPM og TDC) bak ved svighjul.

Disse brukes også til å avgjøre om motoren går rundt.

 

Kjappeste er å gå tak på ordentlig VAGCOM og lese feilkoder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Eg har akuratt hadt samme problemet på min s6. Bare at min plutslig var død. Sjekket alle sensorer og dei virka, alle sikringer inntakt, nytt pumperele, sjekka bensinpumpe.

Fant årsaken til slutt, og det var at det var for lite spenning på den permanente spenningen til hjernen. Kobla fra batteriet og fram til sikringen og den starta med ein gang.

Sikringen det heiter s26 og står like over Ecu, nr. 2 fra høyre og er rød med 5amp.

Sjekk sikringen og mål om du har spenning der.

 

http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21009.phtml

Se bilde nederst på siden. + masse intresant info

 

http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/102009.phtml

Her er lite info om holdingreleet i hjernen som skal ha strøm heile tiden.

 

Visst denne sikringen eller releet er gåent (eller sånn som med meg at det var ok, men hadde ikkje strøm likevel) så vil ikkje bensinpumpereleet slå inn, får ikkje tenning og dysene åpner ikkje.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Takker for info! har virkelig bytta alt på bilen no. begge sensorene i kassen= nye og begge funker, målt de.

Ja har bytta 5amp ved hjernen og alle rundt.

 

Kan tenkte meg og prøve det samme som deg Pål, hallgiver er ny og korrekt montert (bare en måte og gjøre det på)

Er no bare for lite strøm til hjernen som kan være problemet tipper eg.

 

Sendte den inn på verksted somsakt, de har kommet opp i 20000kr no og ikke funnet feilen....

Og de får ikke kontakt med hjernen, kansje det har noe med strømmen og gjøre???

 

Gir info når jeg har sjekket dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen oppe og går!

Ser ut som det var kortsluttning pga vann i gulv og hele det EL nettet var fucket. sinnsykt mye kabler er trekt opp igjen og regning på 33k på verksted.... kunne jo kjøpt hiddensprut for samme sjitet. :P

 

Kjip regning med tanke på jeg sa 20k maks men kunne strekke meg LITT til om nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.