#1 Skrevet August 14, 2012 Hei. Har start problemer med bilen og trenger litt teknisk hjelp her! Bilen gikk på 5cyl så gikk den til 4 kjørte rundt på 4 cyl i en dag.. så etter noen dagers pause gikk den på 3 så 2 ... så død.. Bensinpumpa funker ikke, men kan kjøres direkte med strøm. (Ny pumpe forresten) Rele = nytt og klikker IKKE når man vrir om tenningen. Dette som er hovedproblemet tror jeg. Nytt= Dyser G4 G28 Hallgiver. Hjerne. Har prøvd bror sin diagnose = ingen kontakt. kjøpte billigkontakt fra ebay kansje den som er problemet? Dysene åpner heller ikke om man kjører pumpa direkte. Noen som vet hva som driver bensinpumpe rele+strøm til pumpa? 5amp med hjernen er hel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2012 På disse starter ikke pumpen før den får signal ifra kamsesor, hvis den ikke funker vil ikke releet slå inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2012 (endret) På disse starter ikke pumpen før den får signal ifra kamsesor, hvis den ikke funker vil ikke releet slå inn Hei. Hallgiver er blitt bytta. Måler 0.48 kohm tror jeg det var. Så den er jo i orden. Er HELT ny den forresten. Sånn som jeg har forstått det så går strøm gjennom ECU>Hallgiver>Rele>Pumpe right? Men kan jo selfølgelig være den er defekt når jeg tenker meg om.. Siden pakken var litt banka da jeg fikk den levert. PS Hvor mangen ohm skal det være på hallgiver? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2012 Hei. Hallgiver er blitt bytta. Måler 0.48 kohm tror jeg det var.Så den er jo i orden. Er HELT ny den forresten. Sånn som jeg har forstått det så går strøm gjennom ECU>Hallgiver>Rele>Pumpe right? Men kan jo selfølgelig være den er defekt når jeg tenker meg om.. Siden pakken var litt banka da jeg fikk den levert. PS Hvor mangen ohm skal det være på hallgiver? ECU>Hallgiver> ECUPumpe Hadde ikke stolt på ebay kabel, men sjekk sikring også, husker ikke nr men er samme som hornet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2012 ECU>Hallgiver> ECUPumpe Hadde ikke stolt på ebay kabel, men sjekk sikring også, husker ikke nr men er samme som hornet Hei. Har gått gjennom alle sikringer, alle er ok. Sjekket med multimeter kontakt på alle. Sjekket stort sett alt, men noen som vet hvordan kan jeg sjekke om hallgiver er defekt eller ikke? Kan være jeg ble solgt one of a kind som er ødelagt. Typisk min flask 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2012 Synes å huske du kan sjekke med multimeter med du kjører starteren, enten skal den veksle mellom jord å ikke jord eller du kan se den veksler melloin motstand og uendelig motstand... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 16, 2012 Du finner mye lesestoff i samletråden for 2,2 20VT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 16, 2012 Du finner mye lesestoff i samletråden for 2,2 20VT Hei. Takk for tipset, har gått gjennom alt der, mye lignende der som tilsvarer hallgiver satser på og få bytta den igjen. Er ikke noe som tilsier det er noe annet med tanke på jeg bytta alt mistenkelig. Skal få sjekka dette i morgen. vedder på den ha kuka seg fått tak i ny hallgiver i dag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 4, 2012 Heisann en nylig oppdatering. Fant ikke ut av feilen, så sendte den til verksted. Fant ut det var feil med noe strøm venstre siden med relerekken der. Dysene åpner seg nå, men bensinpumpen starter ikke pga RELE klikker IKKE (men jeg gjør snart) Ny hallgiver på bilen så skal ikke være den som tuller seg. Mulig og koble strøm fra hallgiver direkte til rele så det "klikker" da og gir strøm til pumpa? eller vile det bli noe annet tull på andre ting? Mvh Steffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 5, 2012 Er det målt spenning på triggeren til Bensinpumpe releet? Dette signalet kommer rett fra ECU etter at det har oppdaget at motoren er på vei rundt (HAL giver bak kam) Hvis det ikke kommer spenning på triggeren på releet så er nok ikke HALL giveren helt bra... Disse er heller ikke "bare-bare" å måle heller da dette er en halvleder.. Sjekk også at HALL giverene (RPM og TDC) bak ved svighjul. Disse brukes også til å avgjøre om motoren går rundt. Kjappeste er å gå tak på ordentlig VAGCOM og lese feilkoder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 5, 2012 (endret) Hei. Eg har akuratt hadt samme problemet på min s6. Bare at min plutslig var død. Sjekket alle sensorer og dei virka, alle sikringer inntakt, nytt pumperele, sjekka bensinpumpe. Fant årsaken til slutt, og det var at det var for lite spenning på den permanente spenningen til hjernen. Kobla fra batteriet og fram til sikringen og den starta med ein gang. Sikringen det heiter s26 og står like over Ecu, nr. 2 fra høyre og er rød med 5amp. Sjekk sikringen og mål om du har spenning der. http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21009.phtml Se bilde nederst på siden. + masse intresant info http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/102009.phtml Her er lite info om holdingreleet i hjernen som skal ha strøm heile tiden. Visst denne sikringen eller releet er gåent (eller sånn som med meg at det var ok, men hadde ikkje strøm likevel) så vil ikkje bensinpumpereleet slå inn, får ikkje tenning og dysene åpner ikkje. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 6, 2012 Hei. Takker for info! har virkelig bytta alt på bilen no. begge sensorene i kassen= nye og begge funker, målt de. Ja har bytta 5amp ved hjernen og alle rundt. Kan tenkte meg og prøve det samme som deg Pål, hallgiver er ny og korrekt montert (bare en måte og gjøre det på) Er no bare for lite strøm til hjernen som kan være problemet tipper eg. Sendte den inn på verksted somsakt, de har kommet opp i 20000kr no og ikke funnet feilen.... Og de får ikke kontakt med hjernen, kansje det har noe med strømmen og gjøre??? Gir info når jeg har sjekket dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 11, 2012 Da er bilen oppe og går! Ser ut som det var kortsluttning pga vann i gulv og hele det EL nettet var fucket. sinnsykt mye kabler er trekt opp igjen og regning på 33k på verksted.... kunne jo kjøpt hiddensprut for samme sjitet. Kjip regning med tanke på jeg sa 20k maks men kunne strekke meg LITT til om nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...