Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med motoren på min bil.

Etter at jeg chippet bilen, så har jeg merket det at bilen går bedre med 3/4 gass, enn på full gass.

Trodde først det var lmm, men etter å ha prøvd lmm ifra en annen bil, så tror jeg ikke det er det lengre.

Turboen plystrer mye under pådrag, vil det si at jeg har en lekkasje noen sted? :confused:

Håper noen har noen lure forslag å komme med her inne :)

 

Mvh Vidar gabrielsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var den slik når du fikk bilen tilbake etter chipping eller har det kommet litt etterpå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte bsr-chip, så jeg programerte den selv.

er usikker på om det ble slik før eller etter jeg monterte ny resirkventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dårlige plugger/coiler gi disse symptomene? Eventuelt dyser som ikke er helt gode?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

coilene byttet jeg i vinter, og pluggene ble byttet på service i sommer.

hvis det er dysene, så syns jeg det er rart at bilen skal dra godt på 3/4 gass..

kjennes ut som om at bilen eller turbotrykket "bremser" når jeg gir full gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler enkelte ganger det samme på konas uchippede 1.8t BFB, litt usikker på hva det kan komme av men det er liksom ikke noe 'feil' på motoren heller.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det samme på min 1.8t aeb.. men da har jeg også fusking til tider på den, ingen feilkoder heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres litt ut som trykklekkasje. Det er et vanlig problem med disse bilene. Det kan også være at motronicen retarder tenning på full gass av en grunn..

Har du lest ut feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min begynte å "plystrer" fra rundt turbo området også etter å ha montert intercooler

 

Det visste jeg det var v- bånd som var dårlig stramma på slangen til dumpventil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at temperaturføleren for kjølevann fjusker ganske ofte, kan problemet skyldes noe så enkelt som feil temperatursignal inn på innsprøytningshjerne?

har forstått det slik at føleren sender signal både til måler og hjerne, hvis jeg ikke tar helt feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at temperaturføleren for kjølevann fjusker ganske ofte, kan problemet skyldes noe så enkelt som feil temperatursignal inn på innsprøytningshjerne?

har forstått det slik at føleren sender signal både til måler og hjerne, hvis jeg ikke tar helt feil?

Det kan godt være problemet, men har du trykktestet systemet og sett om det blåser ut noe når du får trykk på en bar eller mer? Bruker bilen din merkbart mer bensin og har du lest ut neon feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har verken fått trykktestet eller lest ut feilkoder, men skal ha salgstest på den på onsdag, så da får jeg nok lest ut koder.

bilen virker helt i orden egentlig de få gangene at jeg faktisk får opp temperaturen på temperaturmåleren.

har merket meg at den har brukt noe mer bensin nå enn den gjorde tidligere.

er det noen annen plass på nett å få bestilt en slik føler på nett tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den bruker mer bensin, noe som er vanlig da kalkulert luft ikke stemmer med reel luft så er det vanlig at den bruker noe mere bensin. Dette skyldes ofte gåen lmm eller trykklekkasje. Men det kan også være andre ting.

 

Sjekk ebay for følere og slikt, billigst der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet en annen lmm på bilen, uten noen bedring, så jeg er ganske sikker på at det ikke er den.

Er det ikke slik at hvis bilen tror at den ikke er skikkelig varm, så pøser den på med mye bensin, og mindre luft?

Hvis det er feil med diverse sensorer, skal ikke det komme fram når de leser av feilkoder?

Takk for raske og gode svar forresten, og beklager at jeg spør å graver så mye :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det vel ikke lmm da. det komemr som regel opp ja, riktig det. Vet ikke om temperatursensoren har så mye og si på forbruk, er vel heller innsugstemperatur som spiller inn på forbruket. Men jeg er ikke helt sikker altså. Du bør helst ta en diagnose på den før jeg tørr å påstå noe mere.

Spør om det du lurer på du, da får du kanskje svar av noen andre og, som kan mer enn meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.