Girkassehavari A6 2,7TDI quattro

Anbefalte innlegg

Kjedelig lesning, men når det er sagt, så er dette en av de første girkasse-problemene jeg har hørt om med A6'n. Alle kan nok være uheldig med en bil, men at Audi ikke engang dekket en del av regningen, var litt rart. Har jo hørt om andre tilfeller hvor de har dekket deler, når bilen har vært litt over 5 år / 100' km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verksmesteren min er også overrasket over at de ikke ville dekke noe. Han var sikker på at dette var en klar reklamasjonssak. Spesielt siden det kun var 2000km siden siste service.

 

Men nå er bilen fikset. Er bare å prøve å glemme utlegget og prøve å slutte å lytte etter ulyder. Er nesten nervevrak når jeg kjører bilen nå... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan jo ikke grine, hjelper ikke det.. Synes det var ille nok med 15' i løpet av to måneder rett før bilen skulle selges jeg, men har jo ikek hatt noe spes. ellers. Skal heller ikke klage ift. 90'... Men, uansett, godt med ny bil og garanti også, selv om jeg gjerne skulle hatt A6-motoren i CC'n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, med de prisene det er på motor og drivverksdeler er det nesten selvskrevet å ha motor og drivverksforsikring.

Synd jeg ikke har det da... hehe

 

Håper du har bestilt det nå? Det er jo gyldig til bilen er 8år... Og koster deg da 4000kr om girkassa ryker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten korreksjon Kristian ;)

 

Den gjelder i selskapet jeg jobber for selv om bilen er over 8 år. Men da må toppdekningen (innebærer motor, gir og styringselektronikk + en del andre elementer) tegnes FØR bilen er 8 år og rullet mindre enn 150.000 km.

Andre betingelser er at servicer er opprettholdt. Denne forsikringen dekker da uforutsette hendelser, som hindrer at bilen går normalt fremover.

 

 

Egenandel ved motor, girkasse og styringselektronikk:

 

 

Før passerte 100.000 km = 4000 kr i egenandel i egenandel

 

Ved passerte 100.000 km = 20% av reperasjonskostnaden, minst 6000 kr i egenandel

 

Ved passerte 150.000 km = 30 % av reperasjonskostnaden, minst 7000 kr i egenandel

 

Ved passerte 200.000 km = 40 % av reperasjonskostnaden, minst 8000 kr i egenandel

 

Ved passerte 250.000 km = 50% av reperasjonskostnaden, minst 10.000 kr i egenandel

 

 

Som dere ser, vil det fremdeles bli billigere å ta dette på forsikringen, enn å måtte ut med dette av egen lomme, uansett hvor dyr skaden er. Det er INGEN bonustap når en bruker denne delen av forsikringen.

 

 

Dette gjelder da selskapet jeg jobber for. Andre selskaper kan ha helt andre vilkår, dekninger og bestemmelser

 

 

 

Da fikk dere litt info i dag også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok:) hos Gjensidige var det samme som egenandel på kaskoen, selv om bilen var gått 127000 (når det røk en dyse på a3'en jeg hadde tidligere).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 8år og 200 000KM hos gjensidige...hatt det selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite hyggelig sak og absolutt ikke noe du ønsker å bruke 90k på, tror jeg hadde kjørt denne saken videre i håp om å få refundert noen kroner. Har bekjente som har fått dekket reparasjoner langt over 5 år men med km under 100k. Hadde dette skjedd på min bil som jeg har kjøpt ny ville jeg kjørt løpet ut i håp om å få refundert noe. Husker jeg feil hvis oljen på min gearkasse ble byttet på 60k og 5 år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har multitronic, den har 60k intervall. Nå kommer snart A6n ut for salg. Skal bestille meg en ny Touran med 5 års garanti!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.