#1 Skrevet August 15, 2012 (endret) Hei. Jeg skal etter planen se på en 06' A6 2,4 quattro som har gått 134.000. Her hørt at stammerne kan å ta kvelden på disse motorene. Er dette noe jeg burde bekymre meg for, og hvor dyrt blir det å bytte kjede/strammere når den tid kommer? Noen som vet? Mvh. Oddvar Skarseth. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2012 Hva er hovedgrunnen til at denne motoren velges og ikke en 1.8T/2.0T ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2012 1.8T finns ikke i 4f og hvis han skal ha quattro så er 2.4 minste motoralternativ... Ja det blir veldig dyrt om du må skifte kjeder/strammere. Husker ikke helt men mellom 30-45000 mener jeg å huske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2012 1.8T finns ikke i 4f og hvis han skal ha quattro så er 2.4 minste motoralternativ... Ja det blir veldig dyrt om du må skifte kjeder/strammere. Husker ikke helt men mellom 30-45000 mener jeg å huske.. Er dette noe som pleier å ryke? ev når? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2012 Man kan være uheldig ja.. men det ryker sjelden, men kjedet kan strekke seg og da hører man det.. Tror BDW motoren er den som er mest utsatt.. Rett meg hvis jeg tar feil her:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2012 En annen ting, 2.4 motoren er i minste laget, tar tid å kjøre forbi ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2012 Høres ut som du heller bør gå for 3-literen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 16, 2012 Da viste seg at den bilen jeg skal se på har byttet kjedestrammere på 53.000. Trolig på garanti. Får håpe de holder en stund... Høres ut som du heller bør gå for 3-literen min Hadde det ikke vert for at den koster 124.000,- mer så skulle jeg vurdert det. Pen bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 16, 2012 Det kjipe med 4F er at 2.4Q er den eneste quattroen som er å få tak i her hjemme med manuelt gir... Må nesten til tyskland for å få tak i 3.2Q med manuell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 16, 2012 En annen ting, 2.4 motoren er i minste laget, tar tid å kjøre forbi ja tar tid å kjøre forbi? velg rett gir, jobb deg oppover i turtallsregisteret... må jobbes litt med en 2.4er med Quattro og tiptronic...er TUNG bil!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 18, 2012 Da viste seg at den bilen jeg skal se på har byttet kjedestrammere på 53.000. Trolig på garanti.Får håpe de holder en stund... Hadde det ikke vert for at den koster 124.000,- mer så skulle jeg vurdert det. Pen bil. Hehehe, bare å pante noen flasker etter en fest det, så er du snart der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2012 2,4-literen i 4f er noe helt annet enn den som satt i forgjengeren. Duger fint den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 20, 2012 Etter noen mil i "ny" bil så må jeg si at jeg er fornøyd, det kunne godt vert et par hester til, men det duger. Det var ivertfall ikke noe problem med forbikjøringer. Har også kjørt en 00 mod 2.4, tidligere og må si at de ikke kan sammenlignes i det hele tatt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 20, 2012 tar tid å kjøre forbi? velg rett gir, jobb deg oppover i turtallsregisteret... må jobbes litt med en 2.4er med Quattro og tiptronic...er TUNG bil!! Har manuell quattro ja, det er bare min mening dette da, kommer an på hva du er vant med , men det er konebilen så det får duge, S4`n er like sprek med 1500 kilo på kroken Men tilbake til saken, det er en motor med bredt register så det er bare å la den jobbe litt så kommer den omsider 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...