#1 Skrevet August 15, 2012 Hei, kjørt heim her om dagen og merka at audien min (1.8T) gikk helt... elendig.. Tror ikke turbo lader, da jeg ikke lenger hører flutrelyden ved høgt turtall, pluss at jeg bruker å høre han spole opp nårr jeg gasser på rundt 3.000rpm, men er helt stille nå... Har merket at han har gådd merkbart dårligere i lang stund nå, itilleg til at forbruket har økt med rundt 0.2-0.3dl den siste måneden, men akkurat i dag så var det nesten null liv i motoren: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2012 Hei. Se inni turboen om det er bevegelse på kompressor hjulet. Rykk litt i den se om den beveger seg fram og tilbars eller opp og ned. Se om den er kantet på innsuget i turbo. Fjusker bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2012 Se inni turboen? how? Fjusk ikke, går stabilt, bære stabilt dårlig, lå i 3500rpm i tredjegiret i en slakk oppoverbakke og bånnet gassen, turtallsnåla rikket seg sikkert 100rpm mere hvert.. 5-6 sekund.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2012 Akkurat slik oppfører bilen min seg når den går i nødmodus, kutter ut turboen og går helt elendig.. Ta en diagnose og lese av feilkoder kan være en god plass å starte feilsøkingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2012 Se inni turboen? how?Fjusk ikke, går stabilt, bære stabilt dårlig, lå i 3500rpm i tredjegiret i en slakk oppoverbakke og bånnet gassen, turtallsnåla rikket seg sikkert 100rpm mere hvert.. 5-6 sekund.. Den han tar på der. Sikkert ikke noe gale med turboen er jeg sikker på. Men verd og sjekke. Se om den er mye slakk i. Er nok sensor som er røket. Diagnose som han sier er beste løsning evt leite mer på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2012 Hei, har hentet bilen fra verksted nå.. De fant ikke problemet, fikk bare feilkode opp på lambda sensor.. Hadde ingen peiling hvorfor turbo ikke snurret, men siden jeg har byttet til sportsfilter for en stund siden og har måttet skjøte noen kabler til LMM, så tror jeg mekanikeren hengte seg opp i det, at det måtte være problemet, selv om det er sikkert 2-3 mnd siden det ble gjort.. Men gidder ikke bestille ny diagnose, men turboen skal da vel snurre selv om lambda sensor er gåen, eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2012 Driver du med mye småkjøring så kan katalysatoren gå tett, da vil bilen som du sier gå stabilt dårlig. Søker du litt på forumet så finner du veldig mye info om feilsøking 1.8t. Gjengangere er N75 magnetventil defekt(genererer ikke feilkode), grunninstilling av gasspjeld, vacum lekasjer+++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 24, 2012 Kjører fra og til jobb 15 min hver dag, og pendler 20 mil hver helg så så mye småkjøring er det ikke.. Har søkt mye om dette, men ikke funnet noen der turbo bare ikke spinner, uten blårøyk, eller andre symptomer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2012 Ingen andre som har en formening? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2012 tett eksos...eller tett luftfilter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2012 Tett luftfilter/eksos så skal vel bilen gå merkbart dårligere en den gjør da? Går jo helt greit til og være 1,8sugemotor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 27, 2012 er ikke det problemet da?..at den går dårligere enn den gjorde?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 27, 2012 Da skulle den vel ha gådd ENDA dårligere igjen hvis den ikke får luft eller slippet ut eksosen.. er jo bare turboen som ikke spinner, hadde den som sagt lengre opp her på møller og dem oppdaget ingenting, bortsett fra at turbo ikke spinner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 27, 2012 ta av slangen mellom luftfilter og turbo og kjenn om den snur lett eller tungt...hvis turboen ikke snur må det jo være en grunn til det!..kan for all del være at bladet på eksossida som har ramla av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 27, 2012 Du er sikker på at turbo ikke spinner? Sitter den helt fast eller går den ikke rundt når bilen sviver? Turbo skal spinne bare bilen står på tomgang så hvis den ikke gjør det så er det noe veldig galt med turbo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 27, 2012 Var ordrett det jeg fikk høre fra møller.. uten at jeg spurte noe mere rundt det.. syntes det hørtes merkelig ut, men får bare ta og prøvde det Øyvind anbefalte og se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 27, 2012 Hvis møller sier de ikke kan finne feilen, men sier at turbo ikke snurrer så vet dem ikke hva de gjør. Hvis turbo ikke snurre så vil jeg jo si at det er en stor feil! Men er jo rimelig enkelt og ta av innsugslangen på turbo og kjenne om turbo går rundt og om det er slakk i noen retning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 27, 2012 janei, fikk intrykket av at han mekanikeren ikke visste stort, og at de var alt forr opphengt i at det står et powerfilter i, med kontakt i som har skjøtet ledning.. "mye selvmekk" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 27, 2012 Nå kan det være jeg skyter litt i blinde. Men luftmassemåleren (LMM). Har ikke den vært en svaket på div VAG modeller og det kan føles som om du ikke får turbotrykk? Mye mulig jeg tar feil, men min far hadde samme problemet og da var det LMMen som var deffekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...