Valg av poleringsmidell til maskin ++ (nybegynner)

Anbefalte innlegg

Har sett litt på 3m ? Er det noe å satse på ??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M er absolutt noe å satse på ja. Selges pakker som regel med pads og polish rundt forbi til gode priser.. Enkelt å jobbe med og veldig bra resultat. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

også har du Scholl som også selger sett med både polish og pads. Dette er velrenomert og mye brukt merke også, så her er det lettere og få svar om du står fast har jeg fått inntrykk av. Har du maskin fra før av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det at 3m sine produkter har samme farge på både pads og plolering som passer sammen ?? hvor får du kjøpt det da ?? niks , har sett litt på denne :http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=474 er det noe å satse på tror du ?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m har fargekoder på pads og poleringsmiddel ja. Bs bildeler selger det her til lands, eller du kan bestille frå England til ein betre pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det der med farge koder å polish og pads, men det er ikke dermed sagt att du MÅ bruke samme farge på pad og polish. Dette kommer jo helt ann på hvordan kombinasjon som fungerer best på lakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det bli nokk jeg går for 3m :)) takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=235857 la inn en link til eit kit i england litt nede på siden her.

 

3M er bra greier ja. "Støtteorganet"rundt scholl er større ja, fordi scholl har mange flere produkter i samme kategorien, og flere kanskje bruker det, men har ikke opplevd så mange som sliter med 3M, så du hører sjeldnere at noen trenger hjelp ang. kjørespor og holos. Bare å hoppe i det å gå rett på roterende istedenfor DA. Les og lær litt før du setter igang.. spesielt om plastfangere og hvordan unngå å polere kanter. Så er det bare å begynne lett, og gå videre etterhvert, og at når du har hatt eit produkt på pad'en MÅ det alltid spres utover eit gitt område, varmes opp litt og kjøre flere pass over samme området og ikke minst, avslutte maksinkjøringen til rett tid, og på riktig vis med raskere pass og lettere trykk. Så kan du ha på mer å gå videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Krauss-maskinen er fin den, men 3M sine pads er ikke veldig glad i DA-bevegelsen. Så regn med et litt større forbruk på pads enn om du skulle gå for noen andre (feks Scholl, Über, Menzerna, Gteqnic, Lake Country osv).

 

Også en fordel om du kjøper minst 2 pads av samme grovhet som du så roterer på etter hvert panel. Dette sliter mye mindre på pads og gir normalt mer cut. Bruk også børste for å renske padden for polishrester etter hver runde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann , takk for svar tiliger, skal til og bestille maskin og polering nå og har egentlig bestemt meg for 3m poleringsmiddel og den Krauss-maskinen men ser at 3m også har 2 str på pads ?? må hvilken skall jeg gå for ?? har det evntuelt noe å si om jeg ikke velger 3m som merke på pads ?? :)) og må jeg ha bakplate ihendhold til merke på pads ?? :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du velger pads etter størrelse på bakplaten du bruker. Sjekk hva som følger med på maskinen din. Ofte velger man mindre pads på trange steder. Masker gummi og plastikk du ikke ønsker å polere, da de kan bli vanskelig å få svart igjen om du har raspa over ved polering. Pads og bakplater er som regel festet sammen med borrelås, så 99% sikkert passer forskjellige fabrikat overens. Skal du ha krauss maskinen, så velg 900w versjonen. Sjekk bilnerden.no de pleier å ha gode tilbud.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for et godt svar !;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke vunnet å bestilt enda så kansje en ide å bestille derfra, hvodan er det i henhold til toll?? :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m serien er bestilt men må vell ha en voks og ?? hvilken type/merke bør jeg gå for ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Colonite 845 er en billig og bra voks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg merke til at Collinite er parafinbasert og har dertil lukt om du skulle reagere på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Colonite 845 er en billig og bra voks.

 

ok, hvordan er voksene til Swissvax i forhold ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, enkel å påføre, kort holdbarhet.

 

Shield lukter bedre og god holdbarhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Shield :)

 

ok , er ikke så inne på bilbleie men blir morro og prøve (øving gjør mester) takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.