Anbefalte innlegg

Hadde bilen min inne på møller i dag pga att premseklosser tar innpå skiva på venstre side bak. De sa att jeg måtte bytta bøyle. Hva er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feste braketten til bremse calipperen vil jeg tru dem mener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feste braketten til bremse calipperen vil jeg tru dem mener.

Godt mulig vi mener det samme, men kjært barn har mange navn. :)

Kalipperen består i hovedsak av to deler: en bøyle/glider/brakett og den hydrauliske delen med stempel.

Disse to delene skilles normalt ved å løsne på to bolter, en oppe og en nede på kalipperen. Disse boltene er skrudd fast i det som kalles glidere, og kjennes lett igjen ved at det er gummimansjetter og fett der som hindrer disse gliderne i å ruste. Ruster de, vil du slite klossene skeivt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er inne på det tema mine calippere bak på min Audi 90 quattro har ikke noe skruer som gjør at jeg kan skille calipperen i 2! Kan hende A4 hans har det samme så da er det vel enten ny feste brakett eller calipper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at a4tq caliptere kan deles i to, sånn som Knut beskriver det. Når man kjøper nye caliptere så får man bare selve hydraulikk delen, altså man bruker oppigjen festebøyle og glidere, da disse gjerne er ok. Hvis klossene dine ligger innpå så er det enten stempelet i kalipteren som har rusta fast, eller gliderne som har rusta fast. Siden møller sier bøyle/glidere, så er vel dette 99,99%sikkert.. De er utdanna bilmekanikere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ny bøyle/glider bestilt, får den over helga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.