2003 Audi A4 1,8tq feil på el vindu foran

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått feil på de elektriske vinduene foran (har manuelle vindu bake).

Det begynte som en periodisk feil, av og til virket de og av og til ikke. Etterhvert ble fører vinduet helt dødt mens passasjer vinduet fungerte av og til. Til slutt sluttet også passasjervinduet og fungere.

Mot slutten når det kun var passasjervinduet som fungerte periodisk, så funket det kun på knappen på sjåførsiden.

Så nå er altså begge vinduene helt dø.

Før de sluttet og fungere var det ingen ulyder eller tegn på mekanisk feil så jeg vil tro at det er noe elektrisk som er feil.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Rele som er gåent? hmm

Tenkte det var greit å spørre før jeg begynner å rasere unødvendig, det som er urørt er urørt, bil interiør blir aldri det samme etter at det har vært demontert.. . (varsom er kanskje et stikkord her).

På forhånd takk!

Mvh.

Joakim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningene i gummibelgen mellom førerdør og bilen, evt på begge sider. Klassisk problem på disse!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK will do! Håpe på å finne en klassisk wire rub through!

Takker så mye for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Sjekket ledningene i gummibelgen i dag, kunne ikke finne noe galt der.

Demonterte deretter dørtrekket for å inspisere resten av ledningene/kontaktene inni døra, men fant ikke noe galt her heller.

Prøvde også og holde begge vindusknappene nede mens jeg riklet på ledningsnettet, intet liv noen plass.

MERK av og til kunne jeg høre en svak klikking fra høyre siden når knappen for høyre vinduet ble trykt ned.

Merkelige greier... .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem til tider, men veldig sporadisk. Kan gå uker mellom hver gang, og etter litt fikling med bryterne pleier det å komme seg. Hvis jeg bruker nøkkelen er alt ok. Møller sier at det ikke er noe rele på disse, at det er innebygd i motoren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, det var jo slik det var hos meg i begynnelsen, men nå er det somsagt helt døtt.

Det gikk jo en del ledninger inn i den svarte boksen som er fast i vindusviskermotoren på sjåførsiden så det kan jo være nærliggende og tro at denne er en slags hjerne/sentral for vindus aktiviteten. Den er sikkert ikke billig.

- Va mener du når du sier at de funker når du bruker nøkkelen? At du kjører de ned med en knappe på nøkkelen altså?

Denne funksjonen har isåfall ikke jeg.

Hmm får google litt og se om jeg blir noe klokere på oppbyggingen av systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt googling så kan det virke som at det skal være et til sikringspanel (med releer også) som sitter under plastdekselet under rattet / over føttene. Her skal det visstnok være noen sikringer forbundet med vinduene og et rele.

Noen som kan bekrefte dette?

Skal utforske saken i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet vindusbryterne på sjåførsiden i dag. Nå ble plutselig passasjervinduet i orden, men det fungerer KUN fra bryteren på sjåførsiden.

Montro om bryteren er ødelagt på passasjer siden + at regulatoren er gåen i sjåførside vindusheisen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter en styrings sak med rele og momentbryter på hver motor, den hadde ryki på sjåfør siden min.

får ikke tak i den alene da, men fikk en billig motor på ebay, så da ordna det seg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, den plastik klumpen som stikker ut der er rele osv, det sitter en på vær dør ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.