#1 Skrevet August 17, 2012 Hei! Har hatt min 1,8tq i litt over et halvt år og nå i sommer begynte den plutselig og bli noe tungstartet. Jeg må liksom tørne motoren litt lenger enn normalt, ikke veldig mye men merkbart lenger enn slik som den skal være. Når den er kald må en tørne pitte litt mer enn normalt mens når den er varm må en tørne såppas lenge at det er veldig merkbart. Merk, av og til starter den som normalt men det kan virke som at den har slått seg til ro med å være litt mer tungstartet jevnt over. Starteren drar rundt med normal fart så det er neppe noe med det som er problemet. Jeg hadde nylig ute pluggene og kunne ikke se noe galt på dem, jeg har de oppdaterte plugghettene. (ble kalt inn til Møller for å skifte plugghetter men det visste seg at jeg allerede hadde dem, greit å bruke 2-3 timer avspassering på en unødvendig bytur) Jeg kan liksom ikke fatte hvorfor dette skal skje, en motor med innsprøytning skal jo ikke trenge mer enn 2-3 omdr før den starter. Når den først har startet er det ingenting unormalt, stabil tomgang og den drar slik som den skal. Noen som har peiling på hva som kan være årsaken til dette? Mvh. Joakim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2012 En temp-sensor som krangler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2012 Trekker falsk luft ifra veivhusventilsjon? Er ikke en slange der som har rotnet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2012 Start med en diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2012 Fikk tips av Møller at det høyst sansynlig var G62 følern som er er kjølevannstemp følereren. Jeg byttet den for 3 uker siden og bilen ble lettstartet igjen. Nå har den imidlertid begynt å kødde litt på nytt igjen.. . Gahh.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2012 Kan også være G28 omdreiningsføler på veiva:) Vært borti dette før på disse motorene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2012 En gang til, start med en diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...