Kan overgangshylse fjernes fra rattstamme så annet ratt passer? Golf cab

Anbefalte innlegg

Hei er det noen her som vet om det går ann å fjerne overgangs hylse på rattstammen.ar prøvd å få på ett golf 1 gti ratt,men kransen var for stor.Ser ut som det er montert overgang til større.Ser nesten ut som om det er en fjær bak denne overgangen. Håper noen kan svare meg på dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om Mats Kristian Fossen er grei så svarer han etter meg, siden jeg har lite/null erfaring med så moderne Einser/G2. I alle fall har biler med modellår 88 og opp en overgang pressa på splinen på rattstammen. Meg bekjent skal denne bare være å dra av med en passende avdrager og under der befinner det seg spline med den gamle, mindre diameteren. Stemmer ikke dette, dere som har vært borti litt nyere slike biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer Andreas, du har helt rett :)

Fjern den hylsa som sitter der, og få tak i fjør og skive fra golf som er av tidliger model mk1/mk2, så kan du bruke alle ratt med små splines :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte en 2. gang, så er du helt sikker også, Morten:p Se forøvrig denne tråden for artikkelummeret til verktøyet du kan kjøpe fra Biltema - eventuelt kan du bruke løsningen som står i post #8 i tråden jeg linker til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte en 2. gang, så er du helt sikker også, Morten:p Se forøvrig denne tråden for artikkelummeret til verktøyet du kan kjøpe fra Biltema - eventuelt kan du bruke løsningen som står i post #8 i tråden jeg linker til.

Takker for svarene fra dere. Tenke meg at det gikk ann,men ville ikke ødelegge noe før jeg vist

TAKK:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.